Kijk eens op de insta van Combat_straps maakt ze goedkoper, mooier en heeft een Omega stijl vlindersluiting.
Thanks voor de tip! Ga eens snuffelen.
Co-axiaal dient geen enkel technisch doel. Idealiter zou je het ankerrad niet meer hoeven smeren door deze techniek - maar dat werkt in de praktijk toch minder goed dan men dacht. Dus wordt het ankerrad tegenwoordig toch gewoon gesmeerd. Zit je vooral met een hogere mate van complexiteit, maar - bovenal - het prestige van Omega om dit systeem te kunnen/mogen gebruiken.
Grotere nauwkeurigheid? Heb net een Sinn met een 2824-2 op plus 0,5 s./24h. gekregen. Dat is gemeten real-life, net geserviced, aan de pols.
Recente non-coaxiale Speedies doen nu al meer dan toen ze nieuw waren.
Is het alleen prestige? Door het ontkoppelen van het blokkeren van de tandwielen en energie geven aan het balanswiel (dat ook nog op een iets meer duwende manier i.p.v. duwend en schuivend) bereik je een hogere efficiëntie, toch?
Bedankt voor het toelichten! Ik begreep dat de service-interval ook vergroot werd. Maar dat zal met de benoemde smering te maken hebben.
George Daniels zijn theorie werkte in de praktijk aanvankelijk bepaald niet vlekkeloos. Momenteel heeft Omega het dan toch - duurde even - behoorlijk onder de knie. Hier nog een technisch draadje uit het jaar kruik, van de eigenaar van het forum.
Ik heb wel eens een filmpje van zijn Daniels z’n protégé gezien bij Hodinkee geloof ik. Hij vertelde dat veel van de ‘slagen’ van het ankerrad mis gingen, maar dat dit na heel veel finetunen nu niet meer het geval is
is t ook niet. 30k meer dan de stalen. zit er 30k goud in? nee
mooi is hij zekers
Toch is hij héél vet in het echt…
Ik denk dat ik liever deze om mijn pols zou hebben dan een DD.
Als je ziet dat een Rosé DD 55/60K doet, doe mij dan deze maar voor 37.
Dat is dan ook weer zo. Voor een DD wordt t wel betaald
Waarschijnlijk omdat het dat bedrag bij verkoop ook oplevert. Bij Omega is dat helaas niet het geval.
naast mijn proffesional 3861 heb ik voor de vrouw des huizes ook maar een variant aangeschaft.
De wat zeldzamere grijze plaat
De ovalen subdials ogen ook wat meer vrouwelijker. Heel nice! Ik meen dat de zwarte versie wel ronde subdials heeft.
Staat haar ook goed. Is toch wat meer te beleven dan bij de 36mm explorer.