Speedmaster only III

9 likes

Vandaag de Speedy Reduced. #SpeedyTuesday

7 likes

4 likes

4 likes

Hi, ik wil graag een speedmaster silver snoopy award 50th anniversary kopen maar zie allemaal verschillende prijzen. Van 10000 tot over 30000 euro… Wat is hiermee aan de hand? Is dit net zoiets als een ander Zwitsers merk waar mee gespeculeerd wordt? Ik zoek geen investering, maar een horloge.

Horloges zijn de tulpenmanie van de 21ste eeuw, geen Omega maar wel een goed voorbeeld, Rolex vroeg er 6k voor:

Maar wat zou nu een goede prijs zijn voor dat horloge? Is die nog voor list te koop?

Nee

Ja, voor list te koop maar niet makkelijk te krijgen, Omega levert deze momenteel mondjesmaat uit via hun boutiques (niet aanwezig in NL/BE) en kijkt wie ze hem gunnen.

Had na aankoop van een moderne Speedmaster een gesprek/discussie met de verkoper, die beweerde dat actuele Limited Editions die nog online staan, te bestellen zijn, 3 dagen later toch het (verwachte) negatieve antwoord gekregen. Waar jij naar kijkt is echt vraag-aanbod, met andere woorden beter vergeten!

1 like

Die van @YY77 zou ik ook wel willen hebben, tegen list…

De laatste van het limited edition tijdperk waar je zeker wist dat je er op een normale manier aan kon komen.

Het nieuwe Omega businessmodel is schaarste creëren.

2 likes

Helaas ja, ik had hem graag gekocht, omdat ik hem erg mooi vind.

10 likes

10.200 euro is de retailprijs, de rest is de grijze markt die er zijn plasje overheen heeft gedaan.
De grijze prijzen zakken langzaam op het moment, zoals met alle kunstmatig hoog gehouden prijskaartjes van nieuwe referenties.

Ja het is theoretisch nog te koop bij Omega boutiques, maar dan moet je de halve voorraad meteen meenemen voordat ze je een Silver Snoopy meegeven. Ik krijg ook steeds meer het idee dat er binnenkort een streep doorheen gaat. In plaats van dat er meer worden uitgeleverd, zijn het er juist steeds minder. Ook de Silver Snoopy display (in de etalage) werd na een paar weken alweer verwijderd. Ergens ook logische met een 50th anniversary edition uit 2020…

Dit inderdaad. Alleen voor de special editions overigens. De rest kan je gelukkig gewoon “overal” kopen, zoals het hoort.

Ik vind de Veblenist canvas strap een goede match:

8 likes

3 likes

12 likes

10 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 4000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Speedmaster only III (Deel 3).