Speedmaster only III

19 likes

20 likes

klopt, maar het was dan wel meteen duidelijk dat je met een oudje te maken had…

1 like

Als je het verschil niet eens ziet tussen een vintage Speedy met DON, en een 3861, is het sws niet relevant voor je, en dus ook niet jammer.
De vintage jongens zien het echt wel gelijk, en de horloges zijn qua uiterlijk en karakter dermate verschillend, dat zij er waarschijnlijk geen problemen mee hebben.

Alle horlogemerken verwerken tegenwoordig details van historische modellen, zodat je kunt genieten van het vintage uiterlijk, zonder zo’n gammel, fragiel muf ruikend, oud hok om je pols te hoeven knopen, waar het DNA nog aan plakt van wildvreemde mannetjes :joy:

2 likes

Speedmaster Racing

8 likes

Precies dit.

Ik snap 9/10 keer de charme van vintage niet…het is fragiel spul waarvan de dingen die we nu mooi/speciaal vinden (verkleurende onderdelen bv.) eigenlijk gewoon inferieure kwaliteit van toen was. :joy:

2 likes

Was natuurlijk een grap, want Ik ben eerlijk gezegd wel gecharmeerd van vintage horloges, maar om te bezitten/dragen geef ik de voorkeur aan modern.

Verder kijk ik graag naar de foto’s van echte vintage pareltjes hier op het forum.

1 like

Ik was serieus, al vind ik de plaatjes ook meer dan prima!

1 like

En binnen. Nog even een bezel swap. Want de stalen bezel moet er op.

Verder zijn die hands wel echt cool

18 likes

Haha, ik kruip snel weer in mn muffe schulp met mn oude hok…afbeelding

11 likes

Nice, en welke referentie is dit?

1 like

145.012-67

2 likes

Heel cool :+1::smiley:

Klopt het dat ik zo gauw geen stepped dial zie?

1 like

Prachtig! Was zoals al gezegd, een grapje. Qua karakter zijn de vintage Speedy’s sws de top

1 like

Ja klopt, die heeft de 50 jaar helaas niet overleefd…
Was toen ik hem lang geleden kocht al niet origineel en de pinnetjes waren afgebroken dus was blij deze nieuw te vinden voor de 321.

1 like

13 likes

22 likes

Heren ik ben jammergenoeg nog steeds Speedyloos, de mijne ligt in het Brusselse Speedy Hospitaal, AKA de Swatchgroep reparatie afd.
Ik hoop dat hij snel terug is.
Nu heb ik bij Uncle Seiko een half-link gezien voor mijn Speedy uit 2019.
Ik heb hem maar gelijk besteld.
Ziehier:

4 likes

16 likes

Voor nu. Speedmaster wint t vaak boven de rest.

6 likes