Speedmaster only III

1861 kast of 3861 kast?

1 like

Vandaag het boek “A Moon Watch Story” ontvangen. Erg leuk boek om wat meer te lezen over de historie en alle modellen.

De “Ultraman” blijft er voor mij toch wel uitspringen. :v: Ik blijf hoop houden op een derde SpeedyTuesday editie om er deze keer wel op tijd bij te zijn. :grin: Benieuwd ook naar de ideeën van Robert-Jan Broer.

8 likes

Regelmatig te gast in de podcast van de Mannen van de Tijd, mooie kijk op de (omega) dingen :+1:t2:

Jij ook verhuisd naar Pape City of zijn jullie achtergebleven?

1 like

Vanmiddag even de Speedmaster gefotografeerd.

9 likes

Dus… :wink:

1 like

Ja maar ik dacht dat deze ontwikkeld was in de tijd van de 1861 en dus die kast had.

Volgens Gregory Kissling hebben ze de 4de generatie Speedmaster (die dus op de maan is gedragen) uiterst nauwkeurig gescand en deze nagemaakt. Dus dat lijkt erg op de 3861 kast maar nog geen idee of deze hetzelfde is. De 3861 Moonwatch lag natuurlijk ook allang op de plank toen de Silver Snoopy uitkwam.

Ze hebben hem iets getweaked tov de A11 want de flatlink was geen perfect fit.

De flatlink is alleen op de Apollo 11 50th toegepast, dus waarom dan aanpassen om die reden? De kast inkeping voor de band is ook anders bij de 3861 Moonwatch. Er zit ook eentje bij de Silver Snoopy 50th en lijkt hetzelfde te zijn. Binnenkort maar eens een band bestellen. Ik ben er nog niet over uit. Of de volledige geborstelde of die met gepolijste delen…Hmmm…

Ik hoorde iets in het begin over de dikkere caseback en lug holes net ergens anders.

Ik heb veel op de gepolijste voorbij zien komen die mij de beste match lijkt, just my 2c.

1 like

Ik heb het nu op de Apollo 11 50th band gezet. Helemaal niet verkeerd! De gepolijste delen van de band passen mooi bij de heldere zilveren wijzerplaat. Het trekt elkaar lekker op.

36 likes

Een Speedy en het zonnetje, wat wil een mens nog meer :stuck_out_tongue:

9 likes

Helemaal niet gek! Ben zelf geen fan van de band die er standaard op zit, veel te speels en blauw. Zoals je hem nu hebt is het wel :fire:

1 like

Nog wat plaatjes dan :wink:

32 likes

Heerlijke band is het!

1 like

Net even in de zon een espresso gedronken en toen ik weer naar binnen ging straalde de lume…

26 likes

Ik ben op zoek naar een mooie sailcloth strap voor mijn speedy, iemand toevallig tips voor leveranciers waar je meerdere lengtes kan bestellen? Reguliere lengte is vaak te lang voor mijn smalle polsen helaas.

1 like

Artem uit Australië biedt sommige breedtes in verschillende lengtes aan.

6 likes

Thanks!

Snoopy 3 in de spotlights

21 likes