Speedmaster only III

13 likes

14 likes

27 likes

Staat super op die bracelet​:+1::ok_hand:

1 like

Dit wordt de laatste tijd een populair horloge hier?

13 likes

Bespoke croco op mijn 1861 discontinued Speedy

11 likes

Prachtig ik zat er ook naar te kijken. Heb de oude Forstner
Brushed- polished variant, met de vouw sluiting.
Ik vroeg me af of hij zwaar is? Plus past de nieuwe sluiting op mijn bracelet past?

1 like

Die is ook mooi. Ik heb die ook.

Bedoel je nu de sluiting of de hele band? Zowel de sluiting als de band zijn uiteraard een stukje zwaarder dan op de flatlink die jij hebt. Ik denk dat het gewicht te vergelijken is met de originele omega band (in mijn geval de 3861 president band).

Dat ga ik vanmiddag even voor je bekijken. Kom ik op terug.

1 like

Ik wil daar toch graag aan toevoegen dat mijn Fostner flatlink na 2 maanden een gebroken link had. Speedmaster lag op de stoep.

Wellicht een productiefout in mijn individuele band. Maar voor mij nooit Fostner meer. Qua aftersales vond ik zo ook erg ongeïnteresseerd. Een beetje van ‘hier heb je refund nu ophouden met zeuren’.

3 likes

Gebroken op een van de verende links zo te zien. Ik moet toegeven dat de standaard flatlink ook erg fragiel voelt. Die verende links hadden voor mij ook niet gehoeven. Gewoon allemaal solide links was beter geweest. Wel een hele mooie band.

De contemporary flatlink daarentegen heeft niet van die verende links en voelt heel solide en sterk aan. Het lijkt mij heel sterk dat die zomaar zal breken. Ook de sluiting is aanzienlijk beter dan de standaard flatlink. Voor mij is dit een top band die ik iedereen van harte kan aanraden.

1 like

Never nooit niet dat ik ooit zo’n band zou bestellen na de ervaring van @Rami te hebben gelezen. Met alle respect, maar zo’n productiefout heeft grote consequenties. En als je als producent dan niks wilt horen over de vervolgschade buiten de band om dan heb je het niet goed begrepen. :v:

2 likes

Was een tijdje geleden niet iemand anders die ook al een gebroken band had?

Gebroken fostner banden op de flex schakels lees ik wel vaker.

Ik zou dan eerder een uncle seiko overwegen die heeft geen flex schakels geloof ik.

Zelf heb ik ook eens een fostner gehad. En die flex schakels vond ik zo fragiel dat ik hem heb doorverkocht.

2 likes

Eens. Dat is niet netjes.

Eens! Deze schakels zijn de achilles hiel van deze band.

Even voor de goede orde: forstner biedt dus twee verschillende soorten banden aan. Ik heb het hier dus ook niet over de ‘standaard flatlink’ maar over de ‘contemporary flatlink’. Die heeft niet van die ‘verende/flex’ schakels en is gewoon super solide. Die gaat echt niet zomaar breken.

Gelukkig hoef ik die banden ook niet te verkopen. Ik deel alleen mijn ervaring. En die is bij de contemporary flatlink band erg goed. Ik ben er iig rete enthousiast over :+1:.

1 like

:clown_face: zeg dat meteen dan :clown_face:

:joy: nu moet ik weer gaan kiezen tussen volledig brushed of polished/brushed.

1 like

Hoe vaak wil je dat ik het meteen zeg? :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Ja dat is een lastige keuze. Ik ben met de full brushed begonnen maar denk dat ik binnenkort ook voor de brushed polished ga. :joy::joy:

Ik wist niet dat ze tegenwoordig twee verschillende hebben.

Dus ik dacht vintage uit de 60/70’s versus de moderne (met die flex schakel).

Dus het duurde even voor ik door had dat contemporary een nieuwe band was in hun collectie.

Kennelijk heb ik een dik voorhoofd vanochtend.

Ik heb beiden, de uncle Seiko 1035 brushed en brushed/polished en de 1171.
De Forstner polished is een prachtige band, maar idd de verende link is wel erg kwetsbaar.

6 likes

veel schade/ellende aan de speedmaster?