Speedmaster only III

21 likes

Jazeker, maar ik vind een speedmaster ergens een logische keuzen want een classic.

Deze Chopard zou ik dan misschien leuker en aparter vinden dan de speedmaster en je hebt dan ook een chrono op leer. Heel wat anders dan wat ik al heb.

De speedmaster heeft daarentegen een prachtige stalen band en optie voor nylon band.

Unagi deze wil je😉

9 likes

Ff sightseeing in Biel.
Hebben ze leuk gedaan met de diverse horlogemerken uit Biel.

16 likes

en optie genoeg voor leer, nato enz. T wisselen is juist zo gaaf. Deze diaboliq is gewoon super. casual, prettig zittend enz

6 likes

Ik ook! :grin: Alleen volgens mij had RJ de verwachtingen wel al wat getemperd door te zeggen dat er geen ST3 aangekondigd zou worden.

2 likes

De stalen band is top maar het begon net toch een beetje te kriebelen. Aldus een colareb erop gezet die nog ergens stof lag te happen.

Klopt het trouwens dat de springbars bij de OEM band bestaan uit drie losse delen (lang deel, veer en kort uiteinde)?

6 likes

Inderdaad de dubbele saffier :grinning:

Me too

8 likes

Nee, ze zijn alleen iets groter, springbars voor staal hebben onderdeelnummer 068ST2207 (22,4mm), voor leren bandjes 068ST2208 (23,3mm).

Dan heb ik ze allebei gesloopt bij het demonteren van de band. Speedy netjes afgeplakt dus geen krassen op de lugs gemaakt.

Gewoon naar de juwelier en 6 stuks bestellen, ben je totaal ca. 21 euro kwijt en heb je reserve liggen.

1 like

Je bent er al! Zo dan! Ik kom maandagavond laat aan.
Dus tot dindag :wink:

1 like

Ik heb de hesalite. Was ergens bang vanwege kunststof, maar wou de vintage-look/feeling. Wou ook echt de gesloten case-back met tekst. T hesalite is me gruwelijk meegevallen. nu maand of 6/7 maar bij goed zoeken slechts lichte sporen. Nooit gepolijst tot nu toe.

3 likes

Eens. De saffier blijkt een iets mindere bolling te hebben en zodoende een fractie dunner te zijn. De ervaring met de band is tot op heden top ! Voelt als de Rolex jubileeband.

1 like

Band is top, al draag ik m vaak op leer, tweet, nato enz.
Ook de forstner president is top.
Mn nato van diaboliq vind ik t gaafst

1 like

Calibre 3861 verschilt heel veel met 1861 calibre ? Nauwkeuriger of beter?
Heb de oude 1861

11 likes

9 likes

Ja
Heeft nu hacking seconds
nauwkeurigheid; 0 tot max +5 seconden (beter dan cosc)
Kan tot 15.000 Gauss magneetvelden nog blijven lopen

3 likes

Dank

Groeten uit Biel :switzerland: met de Rising Sun :jp:
Fijne zondag gewenst :slightly_smiling_face:

16 likes