Speedmaster only III

Ik vind de endlink niet echt goed passen of ligt het aan de foto

f6536980ada64325b0fd673ca0d9a444b6e42563_2_1000x1000

Het verschil met de originele band :point_down:

4 likes

Het is ook een franken-omega. Het zou me verbaasd hebben als het een perfect match was, ~10 jaar tussen de klokkies EN een andere lijn.

Bij de kast sluit hij wel erg goed aan.

1 like

Lentekoshi :stuck_out_tongue_winking_eye:

14 likes

In 2018 kocht ik m’n Speedmaster uit het geboortejaar van m’n zoontje met het doel deze ooit door te geven. Nu draag ik de Speedmaster met enige regelmaat en wilde ik nog een mooie leren band. Geïnformeerd bij Omega wat de originele band kost en daarna een hoop gewikt en gewogen, maar niet gekocht.
Nu raakte ik in gesprek met een collega van mij over horloges en ik vertelde hem dit verhaal. Hij vroeg wat ik mooi zou vinden. Ik zeg ‘Een zwarte alligatorband en het liefst zo klassiek mogelijk’. ‘Double Ridged?’ vroeg hij.
‘Ja, dat vind ik het mooiste. Zoals de klassieke Omega-banden.’
‘Die ga ik voor je maken’, zei hij.
Vandeweek heb ik de band gekregen en ik ben meer dan in m’n nopjes met de band.
Zwarte Alligator, double ridged, volledig rembordé, anti allergische liner en een mooie zadelsteek.
Nu ben ik behoorlijk kritisch maar ik vind 'm echt supermooi geworden. Het maakt het horloge nog completer dan alleen de stalen band. Ik hoop dat ik 'm ooit ook door kan geven aan de kleine man…
Heel verhaal maar de foto’s spreken voor zich… :blush:

p.s. Ik had er een apart topic voor geopend maar wilde 'm ook ff in de speedmaster only laten zien.

22 likes

16 likes

Fantastisch die ouwe rommel.afbeelding|375x500

12 likes

12 likes

Foto van FB maar echt mooi… nee

2 likes

Ik kan niet meer terug, maar ziet er net even wat anders uit.

5 likes

Heel gaaf en mooi verhaal :+1:

1 like

21 likes

Toch wel héél geslaagd zo die nieuwe! :ok_hand:t2:

2 likes

Misschien dat de witte wijzers op de zwarte plaat beter afleesbaar zijn.
Maar de spiegelglanzende zilverkleurige wijzers van de reissue knallen van de matgrijze plaat af bij mij.
Wel opletten dan dat je geen Japanner met waterschade van Chrono haalt. Dat schijnt een kwaaltje bij deze klokjes te zijn. Pitting en aanslag op de wijzers. Puntje om op te letten😉

1 like

8 likes

ここに私の新しいライジングサンを紹介します

Mijn NA, de Omega Speedmaster Tokyo 2020 Rising Sun LE :jp:

Me very happy :smiley:

26 likes

De dial is fantastisch in beeld gebracht. :ok_hand:

1 like

Ik weet niet of deze al gedeeld is, Uncle Seiko komt met 2 nieuwe Speedmaster bracelets,
De 1479 en een bracelet gebruikt voor de nasa/soyuz missie.
https://www.instagram.com/p/COa4cT0L5Bz/?utm_medium=share_sheet

https://www.instagram.com/p/CPTiSVJL96B/?utm_medium=copy_link

2 likes

Met Chevron van Crown and Buckle

9 likes

Mooie licht inval, vind de seconde ring er ook voor het eerst met deze foto mooi uitspringen. Normaal vind ik de oude, hoewel niet accuraat, mooier.

1 like