Speedmaster only V (Deel 5)

Gisteren uit eten geweest met mijn vrouw en de vrolijke Snoop Dog 50th.

39 likes

18 likes

Je hebt helemaal gelijk, heb de doos weer eens geopend en zie dat het horloge van januari 2020 is, aangeschaft bij Schaap en Citroen. Ga eens langs wat ze kunnen betekenen.

2 likes

What’s next? Ik heb nog 1 grail op het oog, maar de impact van deze gouden is zo groot dat ik me af vraag of het nog wel wat toevoegt. Dat is de vintage Moonphase.

Klopt en volgens mij zit dit ook zo nadrukkelijk op de nieuwe 3861 Moonwatch. Je ziet het wel duidelijk in het goud, en het licht reflecteert er ook anders door. Bij een egale subdial zie je dat niet.

Blijft super hee. Echt mooi. Draag de mijne ook erg veel.

(Heb die protection-dots van forstner ook geprobeerd, drama)

16 likes

Als ik nu eens terugga zitten die ook op de 3570.50 en 3590.50 enzv duidelijk op de macro’s maar dat had ik nog niet gezien, terwijl ik er al jaren blind op staar! Bij de ST1 int wit en bij jou int goud valt dit veel meer op!

Welke band gebruik je hier?

Forstner komfit.

1 like

@Watchstick_81, kijk deze eens. Op oog zicht nagenoeg niet zichtbaar maar met mijn 35mm in mooi licht direct. Dit is me nooit opgevallen! Waanzin in de kleine details. (zelfde foto maar ingezoomd…)

10 likes

Toen ik van kamp saffier naar kamp hesalite ben overgestapt, miste ik 1 ding van de saffier, en dat was het sandwich gedeelte. Zo’n stalen deksel is prima, en zelfs mooi te noemen, maar deze bederft het uitzicht op dat prachtige 3861 uurwerk.
Dus heb ik dat opgelost. Wellicht de eerste hesalite/Saffier sandwich 3861 op het forum :grinning:

29 likes

Gaaf!

Drie vragen als het mag:

Waar heb je dit laten doen?
Wat kost zoiets?
Verandert dit het draagcomfort? (Vanweg toename gewicht eventueel?)

Ik kan het ook niet meer goed zien met het “blote oog”. Maar als je weet hoe het licht reflecteert (beetje zoals een CD of plaat) dan moet het die “concentric circles” hebben. Wellicht dat ze het daarom ook doen.

Goed opgelost! Bij de 1861 was het minder mooi vanwege de Delrin (plastic) brake. Toen had je de 1863 voor een display caseback. Nu zijn de uurwerken gelijk en is dit perfect! Wel even goed testen op waterdichtheid :grin:

1 like

Gaaf! Ook wel eens overwogen, maar wil het eigenlijk zo origineel mogelijk houden.

Als het aan mij lag, mag de dial, caseback en bracelet van de saffier naar de hesalite variant.

Oftewel, ik wil de Speedy saffier, maar dan met een hesalite glaasje. :rofl:

2 likes

Band & glas overeenkomst vind ik wel correct van omega. De 1861 was anders met de gepolijste delen…

Zolang je de deksels weer terug kunt wisselen, is er weinig aan de hand lijkt me.

3 likes

Ik heb zelf óók een glazen deksel op mijn vintage 321 105.012 gezet.
Ik had per ongeluk een gegraveerde toegestuurd gekregen i.p.v. niet-gegraveerde.
De graveerde heb ik nu dus over.

Ik ben erg te spreken over de kwaliteit.

10 likes

Zelf gedaan, 5 minuten werk. Wel even op waterdichtheid laten testen, casebacks zijn gewoon te bestellen (zie hierboven het stukje van @goedie), gewicht is identiek, comfort wordt vergroot, aangezien er geen hippocampus op je pols drukt, en het saffier deksel platter is dan de stalen variant, en naar mijn mening is platter mooier en comfortabeler.

4 likes

Bij Omega zelf?

Twee jaar geleden heb ik exact dezelfde zelfde ‘mod’ aan mijn 3861 uit laten voeren.

Ik was hier toen een kleine €300,- voor kwijt bij officieel Omega SC Sonders in Leusden.

Draagcomfort in mijn optiek gelijk.

Happy mee!

4 likes

Super vet! Je hebt mij aan het denken gezet, dit wil ik ook wel. Altijd zonde gevonden dat ik het uurwerk niet kon zien terwijl dit juist zo’n pareltje is.

1 like