Speedmaster only V (Deel 5)

Herkenbare foto’s. Ik was er vorig jaar november. Inderdaad een prachtig pand met per merk een ingang die (ook) per lift is te benaderen. Ginza. Je struikelt daar over de horloges. :slight_smile:

1 like

Mijn foto’s zijn niet zo goed als die van @Apeks maar om toch een beetje een idee te krijgen.

Vandaag binnen gekregen. Stond al heel lang op mijn lijstje maar na het zien van de detail foto’s van @Apeks heb ik de knoop doorgehakt. Ik ben toch echt een Speedmaster liefhebber besef ik nu. :wink:
Ik vrees dat dit niet de laatste zal zijn maar dan zal ik eerst echt eens even moeten gaan ruimen. Marktplaats en Chrono kunnen binnenkort de nodige advertenties tegemoet zien.

44 likes

Heel erg mooi. Veel plezier ermee.

1 like

Nice :heart_eyes:
Proficiat :smiley:

1 like

Geweldige aanwinst! Ik kijk er ook al een tijdje maar :grin: geniet ervan!

2 likes

Klopt, alhoewel op leer het ook een heel andere ervaring biedt. De gouden kast springt er dan echt uit. Met de volledige gouden configuratie lijkt alles op elkaar. Mooie synergie, maar soms wil je wat anders :slight_smile:

Gefeliciteerd! Heel fraaie Speedmaster en ook eentje die nergens anders op lijkt. Staat ook op mijn short list, maar dat Tokyo 2020 thema blijft een afknapper voor mij.

2 likes

Bedankt! Het thema is natuurlijk ieder het zijne. Het ging mij in de eerste plaats om het horloge in een afwijkende uitvoering. Met olympische spelen heb ik weinig, maar omdat ik eind vorig jaar een week in Tokyo ben geweest vond ik dat wel een leuke bijkomstigheid.
Ik moet zeggen dat ik de hele Tokyo 2020 set wel iets vind hebben, maar deze stond simpelweg bovenaan.

3 likes

Even terugkomend hierop. Ik kwam er vanmiddag achter dat mijn werkbureau thuis enorm gemagnetiseerd is. Schijt ikea😛

Toevallig werd de demagnetizer zojuist afgeleverd. Direct met volle zin geprobeerd. Helaas zonder resultaat☹️ Wordt dus een tripje naar de horlogedokter. Tips in omgeving Haaglanden/Westland zijn welkom. Ik ben bekend met de zoek de horlogemaker maps.
De komende tijd zal mijn Speedmaster mijn pols dus niet sieren… Gelukkig heb ik geen one piece collectie. Al zou dat ook geen ramp zijn met deze Speedmaster (moet die wel goed werken😊).

Aangezien ik nieuw ben in Omega’s: Welk type band zit hier op mijn reduced?
Die is iets te klein … vandaar dat ik bij US aan het kijken ben.

5 likes

Dat is de 1479 als ik me niet vergis. Je kunt ook eens proberen om een extra link te kopen.US1479 Bracelet (Omega Speedmaster 19/20mm) – Uncle Straps
Je moet alleen opletten dat het 18mm endlink is. Je kan bij hem losse endlinks kopen voor op jouw reduced. Niet vergeten! Of je gebruikt de orginelen als die passen op de band, moet je even uitzoeken.
Succes

1 like

Moggel :smiley:

17 likes

Jongens, ik heb even jullie advies nodig. Mijn MK40 Triple Date ligt al een tijd in de box omdat hij nodig toe is aan een service. Hij is voorzien van een Valjoux 7751, dus geen heel bijzonder uurwerk. En ook in aanschaf/waarde niet zo’n duur horloge als een Professional. Wat is volgens jullie de beste optie:

Service bij Omega, naar dichtstbijzijnde S&C brengen
Nadeel: kosten (950 geloof ik), lang weg vermoed ik (wat is jullie ervaring hierin?) voordeel: misschien een mooi doosje of service-etui bij terugkomst, heb hem watch only gekocht.

Service bij Omega certified horlogemaker, bv Frans de Groot
Nadeel: net zo duur als service bij Omega zelf denk ik, waarschijnlijk ook geen service doosje oid? Voordeel: sneller klaar wellicht, gewoon langsbrengen

Service bij een andere goede horlogemaker:
Voordeel: ik vermoed net iets minder duur, ik denk dat er voldoende zijn die een 7751 onder handen moeten kunnen nemen. En zo ja deze optie, iemand een suggestie? Het liefst regio randstad omdat ik het horloge liever niet verstuur.

Ik ben benieuwd wat jullie zouden kiezen, dank!

Ik heb ook een MK40 gehad en deze laten servicen bij een lokale (erkende) horloge maker die verder niet Omega certified is. Ik vond de prijs € 750 bij Omega (2 jaar geleden) niet in verhouding staan met de waarde van het horloge.

Aangezien het verder inderdaad geen heel bijzonder uurwerk is had ik persoonlijk daar voor gekozen, adres kan ik je zo niet aan helpen aangezien ik in de Achterhoek woon :sweat_smile:

2 likes

De racing met 861 caliber!

22 likes

39 likes

Pfoeh

36 likes

Jij dus….

Prachtig!

1 like

Fijne speedy wednesday :wave:

15 likes

De Mark IV nog steeds een bijzondere Speedmaster met een mooie 70s vibe.
En als de sterren goed staan, mag ik binnen hopelijk niet al te lange tijd een weer een echte Speedmaster aan de collectie toevoegen. Dit keer geen uit de Mark serie.

15 likes

Dit is de 1469 band. Lijkt op de 1479 band @Spooler maar deze heeft gepolijste middenschakels en heeft natuurlijk een 19mm bandaanzet.

NWA? Of een probeerseltje? :slight_smile:
Indien het eerste, gefeliciteerd!

1 like