Ik doe mee!
Goedemiddag mede speedmaster fanaten.
Vraagjeā¦
Budget is enigzins vrijgemaakt om mān eerste speedmaster aan te schaffenā¦
Ondertussen ben ik al bij verschillende juweliers langs geweest, maar prijzen durven wel eens schommelenā¦
Wat is jullie ervaring IVM zulke aankopen (voor mij de eerste keer dat ik toch wel zoān bedrag uitgeef )
Alle tips zijn welkom.
Het moet zeker een hesalite zijn!
Listprijs momenteel is 7700.
Bij de meeste juweliers heb ik gemerkt dat 10% gangbaar isā¦
Zijn er eventueel landen waar hij goedkoper zou kunnen zijn? Deze zomer gaan we bvb op vakantie naar Kroatië⦠Dus we doorkruisen Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, en Kroatië zelf uiteraard⦠Een eventuele overnachting op de terugweg zou altijd kunnen
Is gelijk ook een mooi aandenkenā¦
De hesalite van Van Willegen (20% actie) was net voor mān neus weg
Op internet circuleren ook de bigbox versies van de 1861 voor rond de 5000ā¦
Is dit een kwestie van wachten op het blauwe?
Of is het beter om iets meer uit te geven voor een nieuwe
3861?
Graag jullie aanbevelingen , ze zijn meer dan welkomā¦
Gr Jurgen
Staat er geen 3681in het blauw voor 6000?
En nog eens bellen naar Van Willigen, die hadden er staan aan -20%, maar misschien al uitverkocht .
Kom je nog op een vliegveld toevallig binnenkort?
Klopt, bij van Willegen zijn ze effectief uitverkocht, heb contact met ze opgenomenā¦
Ze zouden geen Omega dealer meer zijn, vandaar alles de deur uitgaatā¦
In het blauw is volgens mij een saffierā¦
Had anders inderdaad een mooi alternatief geweestā¦
Maar het stoort me een beetje, dat je echt op een ārandā van het glas zit te kijken vanuit bepaalde hoekenā¦
Dit heb je bij de hesalite veel minderā¦
En hij is dichter bij het originele gevoel naar mijn mening
Neen spijtig genoeg nietā¦
Waarom, kan je daar ook koopjes doen?
Moet het dan niet buiten de EU zijn?
Als je het lief vraagt krijg je misschien nog korting en gratis verzending:
Overlaatst daar ook gekocht.
Wow das een mooie aanbiedingā¦
Dus ook betrouwbaar?
Welke heb jij er dan gekocht?
Ik zou zeker voor de 3861 gaan, deze heeft net iets mooiere details dan de 1861. De 1861 blijft voor mij wel de echte zuivere evolutie van de Moonwatch, de 3861 is een prachtig uitgevoerde hommage aan het originele. En dat bedoel ik niet negatief, ik heb zelf de stalen 321. Dat is ook een hommage.
20% korting was heel normaal in de tijd van de 1861, maar met het afnemende aantal Omega ADās in Nederland, is dat wellicht verleden tijd. Tax free op het vliegveld of in een land met zeer lage BTW (zoals Zwitserland 8%), kan ook lonen.
Ik wist niet dat jij een trilogy Speedmaster had? Of heb ik het niet goed opgeslagen in de bovenkamer?
Heb idd zelf ook veel opzoekwerk gedaan, omdat ik echt wel overtuigd wou zijn van mān keuzeā¦
Daarom kwam ik bij de bigbox 1861 uit (311.30.42.30.01.005) als meest āauthentiekeā⦠Maar zijn enkel 2dehands te verkrijgen denk ik⦠Wat op zich ook nog niet echt een probleem is, maar de prijzen die daar soms voor gevraagd wordenā¦
Dan kan je misschien beter de opleg doen voor de 3861ā¦
Voor de upgrade van het movement en de clasp/band enzā¦
Dat is dan weer het leuke aan de 3861
3861 bij ten2two voor ā¬5750.
Heeeeeel misschien dat het nog ergens nieuw bij een (oud) AD ligt maar met de komst van de veel duurdere 3861 werden deze 1861ās snel weggekaapt. Ik denk dat iedere Speedmaster (vanaf de latere 3590.50ās) wel rond de 5000 euro zit in de secundaire markt.
Dit is de eerste post hier op het forum. Dacht dat ik 'm wel laatst in whatās app had gedeeld maar kan niet vinden dat dat gebeurd is, zal het alleen in mijn hoofd zijn geweest.