Ben ik nou verziekt dat ik denk, wat doet zo’n toffe broad arrow op OnlyFans?
Ja, zie geen link tussen ventilatoren en horloges.
En in die gedachte heeft de uurwijzer ook een “bijzondere” vorm
Nee gewoon 100.000 euro over de toonbank smijten en je hebt ‘m! Hoef je geen VIP voor te zijn, wel iets anders…
Dan moet je wel echt extreem veel ruzie met je geld en extreem weinig inspiratie hebben. Een witgouden speedy voor meer dan een platinum daytona, datograph, patek perpetual, etc etc.
En dan houd ik het hier bij mainstream modellen.
Any day of the week and twice on sunday.
Maar in vergelijking met die Lange of Patek heb je natuurlijk een goed punt.
Iedere keer als ik de broad arrow zie denk ik: dat is een mooie Speedmaster variant. Maar meteen valt mij dan op dat de minutenwijzer zo smal is t.o.v. de pijlpunt van de urenwijzer, bijna uit verhouding. Zou het niet mooier zijn geweest als de minutenwijzer een heel klein pijlpuntje zou hebben gehad?
Dit is vooral voor verzamelaars die alles al hebben. Een kennis van me heeft meerdere Patek chronografen, platina Day Dates etc etc en hij draagt het liefst zijn 321 platina Speedmaster. Neemt niet weg dat de prijs van de gouden 321 idd nergens over gaat, waarschijnlijk willen ze ook duurder zijn dan Rolex tegenhangers zodat het exclusiever lijkt.
Ligt er ook aan vanuit welke hoek je kijkt. Het hoort ook bij het originele jaren 60 ontwerp waarbij het echt goed te onderscheiden moest zijn.
Andere hoek (van @Spooler)
Gekeken naar huidige prijs op de beurs is goud bijna 3x hoger (€73 vs €27), dus van die kant bekeken wel logisch. Ze moeten wel hun speciale witgoud hoger neerzetten dan het normale witgoud van andere merken prijstechnisch maar of dat marketingtechnisch slim is?
Gouden horloges verkopen vereist sowieso een heel andere strategie. Het is een “belonings” horloge dus als je het heel duur maakt, trek je ook andere klanten aan die het gaan vergelijken op prijs. Ik stond bij de ingang van een Omega AD op Gran Canaria naast een groepje Nederlandse mannen. Twee vonden Omega maar niks want het was geen Rolex (ignorance is bliss), de derde keek naar een volledig gouden Speedmaster en zag dat het bijna net zo duur was als Rolex, dus daarom durfde hij het wel aan want je kan altijd zeggen dat het net zo duur was (of meer).
Canopus goud is overigens volledig gebaseerd op edelmetalen (platina, rhodium en palladium) dus dat maakt het sowieso exclusiever dan regulier witgoud (palladium, zilver en soms koper)
Voor mij niet, ik vind het bij de Aqua Terra of Planet Ocean bijvoorbeeld niet mooi , het is wel duidelijk.
Tja… die band maakt het wel duur natuurlijk
Die hebben ze misschien al in de doos ?? Snap het 18K nooit zo op de Speedmasters maar voor ieder wat wils blijkbaar.
Ik hou het maar bij staal dan blijft er nog budget over voor een mooie witte die precies tussen deze en de Racing past.
Bij de Planet Ocean 2201.50 kan ik het juist heel erg waarderen, omdat de pijlpunt van de minutenwijzer kleiner is dan van de urenwijzer.
Het hoeft niet groot te zijn, een inimini pijlpunt op de minutenwijzer brengt de Broadarrow, voor mij, beter in balans.
Die gedachtegang kan ik wel volgen.
Smaken verschillen. Ik heb echt niets met de daytona, maar zo’n platina is wel een ervaring en mooi moet ik zeggen. Maar het ging me meer om de vergelijking met absolute topmodellen van merken die hoger aangeschreven staan in een materiaal dat doorgaans ook kostbaarder is.
Dat klopt, maar we weten allemaal dat de prijs van het metaal weinig van doen heeft met de prijs van het horloge. Anders had die Speedmaster wel een duizendje of 75 goedkoper kunnen zijn.
Het gaat met name om de prestige, het extra gewicht en de moeizamere bewerking van platina tov goud.
Was ook aan het doorlezen en heb identiek hetzelfde!
Omega maakt het zo duur zodat mensen gewoon op prijs gaan vergelijken, ook al hebben ze niets met het gegeven waar het hier in dit topic omdraait.