Rond 1970?
Ok danā¦
Ik zat te loeren naar Speedmasters van 1970 en die hebben ook die S en gerekte R (en sommige 220 ipv 225).
Gelukkig wel!
Ja dit is 1 van de laatste met zoān lange S en R, hij komt uit 1989/1990. Helaas geen Extract te bestellen op het moment.
Die van 1970 hebben vaak (altijd?) ook een step dial (145.022-69) die ik niet heb.
Ja maar tritium jouw streepjes zijn dan daardoor weer wat rechter/strakkerā¦
Ik heb nog 3 speedmasters maar gek genoeg draag ik ze zeldenā¦de PloProf draag ik nog het meest van alle Omegaās
Wellicht gaan deze ook in het blauwe deel in 2024.
Misschien allemaal verkopen en dan 1 reguliere Speedmaster voor in de plaats kopen en de rest voor andere zaken gebruiken? Een collectie kan niet zonder Speedmaster
Reguliere? Je bedoelt eentje met een zwarte plaat waar ik er al 3 van gehad heb? Helaasā¦die zijn het niet voor mijā¦
Haha, tja dan wordt het misschien tijdā¦
Er zou dit jaar eentje met witte plaat uitkomenā¦. Die misschien?
Dit is natuurlijk hƩt topic voor promotie
Mocht iemand nog een mooie 1171/633 band zoeken:
Mag ik hier een vraag stellen over onderhoud? Wat kost het vervangen van een 861 uurwerk? Of is revisie betaalbaarder?
Complete service bij Omega is 950 euro, waarom wil je 'm vervangen, hele punt van een Zwitsers mechanisch uurwerk is toch dat die een leven lang meegaat?
Ik was er gewoon benieuwd naar. Ik kan me voorstellen dat vervangen soms beter is (als er nooit onderhoud gedaan is en zoān ding 40/50 jaar oud is.
Dan moet er ergens wel 'n 861 uurwerk liggen en is het de vraag wat dat kost.
FYI volgens mij dekt die 950 bij Omega alle onderdelen in het uurwerk hoe gaar die ook is itt wat een onafhankelijke horlogemaker als complete service doet voor dat bedrag.
Het is maar een getal. Geen normaal denkend mens die dat betaalt, ook niet bij de AD.
Koop er eentje van een jaar oud, en betaal 6k voor een saffier, en 5.2 voor een hesalite.
Vind voor dt geld maar eens een betere/mooiere chrono.
Zoān 2000 tot 3000 euro en daarmee dus veel meer dan een reguliere servicebeurt door een Omega horlogemaker. En het serienummer klopt daarmee ook niet meer, waardoor je mogelijk het jaartal aanpast (niet dat de wereld dan vergaat, maar klinkt niet echt nobel). Ik zou -wat YY77 ook al aangeeft- het gewoon laten servicen. Alle slijtage-onderdelen worden netjes vervangen waar nodig.
Die ken ik!
Door die hogere retailprijs worden (of werden?) er meer verkocht dan ooit. Gek hoe dat werkt. Maar idd, als iemand het teveel vindt, je vindt ze hier op HF voor mooie prijzen.
Ik liep laatst bij Gassan binnen voor de sapphire sandwich, en die verkoper heeft wel 3 keer gezegd dat ze nog wel wat aan de prijs konden doen.
En daarnaast heeft de Moonswatch ook bijgedragen aan die verkoopcijfers, zo wordt beweerd.