Speedmaster only V (Deel 5)

Zelf gedaan, 5 minuten werk. Wel even op waterdichtheid laten testen, casebacks zijn gewoon te bestellen (zie hierboven het stukje van @goedie), gewicht is identiek, comfort wordt vergroot, aangezien er geen hippocampus op je pols drukt, en het saffier deksel platter is dan de stalen variant, en naar mijn mening is platter mooier en comfortabeler.

4 likes

Bij Omega zelf?

Twee jaar geleden heb ik exact dezelfde zelfde ‘mod’ aan mijn 3861 uit laten voeren.

Ik was hier toen een kleine €300,- voor kwijt bij officieel Omega SC Sonders in Leusden.

Draagcomfort in mijn optiek gelijk.

Happy mee!

4 likes

Super vet! Je hebt mij aan het denken gezet, dit wil ik ook wel. Altijd zonde gevonden dat ik het uurwerk niet kon zien terwijl dit juist zo’n pareltje is.

1 like

Ik merk gewoon dat ik meer neig naar kleinere, plattere horloges. En met de andere toolwatch in m’n collectie is dat vaker de duiker.

Zijn over het algemeen toch ook niet heel dun of klein?

Althans als ik bij mij kijk is hij qua diameter wel kleiner maar qua L2L en dikte zeker niet.

1 like

Er komt dan een echte Omega caseback op? Dan vind ik het “geen geld” namelijk en wil ik dat ook wel.

Afgezien van een bandenwissel, wil ik geen 3rd party spul op m’n horloges hebben.

4 likes

21 likes

Ik heb de glazen achterkant wel ‘ns op een Seamaster gemonteerd van Custom Watch Concepts, mooi, goed passend: Glasboden kompatibel zu Omega Speedmaster Kaliber 1861
Ze zijn er ook voor de Speedy, betaalbaar(der)!

1 like

Maar nog niet voor een 3861, spiralwinder heeft die wel voor ca 136 usd

1 like

Ik zou het alleen overwegen als het origineel was.

2 likes

zo, dit is een hele geslaagde “mod” die mijn gedachte ook een paar keer is gepasseerd.
Zoals ik het begrijp is dit Omega originele deel gewoon te bestellen dus?

In de tussentijd heb ik maar (onvrijwillig) even getest of onderstaande claim waar is (net als @JuKo recentelijk deed). Onhandigheid bij het wisselen van de band maakte dat m’n speedmaster op het laminaat viel. Prettig genoeg geen optische schade (of, niet meer dan al aanwezig) en alle functies werken nog zoals bedoeld en het loopt nog steeds keurig rond de 2s te snel per dag. Pfoe…

5 likes

Ik heb die zonder tekst, prachtig uitzicht

12 likes

Patina heaven :smiling_face_with_three_hearts:
105.012-66

27 likes

Nagenieten van al het goeds van de dag.

16 likes

Hey… je hebt weer een Reduced?

Ha Julian. Dat klopt. Ik heb er lang over gedaan om nu de juiste te vinden. Mooie staat, netjes geserviced dus hopelijk voorlopig zonder issues.
Blij mee :smiley::ok_hand:t3:

2 likes

21 likes

Super! Echt fijn dat je een mooi exemplaar hebt kunnen vinden. Geniet er van!

1 like

Wie niet waagt, wie niet wint. Drie weken geleden had ik maar eens contact opgenomen met de service van Omega om te vragen of ik via de klantenservice aan het loepje kon komen met de tachymètre ring, zoals die geleverd werd in de Big Box. Deze is namelijk nergens te koop.

Het duurde even voordat ik antwoord kreeg, dus ik had eigenlijk niks meer verwacht, maar vorige week kreeg ik een positief mailtje terug. De persoon mailde mij dat ze de loep vanuit het hoofdkantoor lieten komen (de klantenservice zit klaarblijkelijk in Brussel) en ze de loep daarna naar mij zouden versturen!

Ze hadden uiteraard geen betere dag van levering kunnen uitzoeken op deze Speedy Tuesday, want vanochtend stond de bezorger voor de deur met de loep!

Extra bijzonder is dat ze er een handgeschreven berichtje bij hadden gedaan. Wat een fantastische service!

51 likes