Speedmaster only V (Deel 5)

13 likes

18 likes

11 likes

Heb je er niet nog één voor de oude?

1 like

Gewoon de bracelet vervangen voor een andere band?
Dat doe ik gewoon met een Bergeon 6767 en wat tape om de lugs af te plakken.

2 likes

Hier ook! En idd tape om het af te plakken, scheelt weer krasjes. :wink:

2 likes

Qua design scheelt het niet met de Omega springbar tool zelf maar die gebruik ik alleen om leren banden te (de)monteren. Het lukt me voor de flatlink band op mijn A11 alleen met een tweezer.

1 like

Maak je je druk over de spelvout? :slightly_smiling_face:

De eigenlijke benaming is chronowijzer.

3 likes

Bingo

3 likes

23 likes

Stiekem zou ik de Omega tool er best bij willen hebben. Al is het maar voor props op de foto haha. Totaal onnodig als je al een tool (of vier ) hebt, maar wel heel erg cool.

Om de stalen band weer terug te plaatsen gebruik ik trouwens ook een tweezer. Eentje van Bullongé, maar ik zou de Bergeon 7825 tweezer nog best eens een keertje willen aanschaffen.

1 like

Even gekeken wat ze voor die dingen vragen.:grimacing: Ik heb een originele van Longines, ziet er aardig hetzelfde uit en kostte 12eu50​:slightly_smiling_face:

1 like

Volgens mij zitten bij de stalen band altijd de 068ST2207 springbars, het nieuwe design van de endlinks maakt het wel ook lastig om het met een normale springbar tool te doen. Een goede tweezer zou uitkomst moeten bieden.

1 like

18 likes

Morgen helaas geen tijd om een foto te maken voor Speedy Tuesday, dus ik had er al eentje gemaakt in het weekend.

22 likes

13 likes

13 likes

Zo! Ik loop achter haha. Een nieuw topic!

Ik sluit niks uit, maar als Robert-Jan Broer iedereen tegenspreekt en zegt dat het staal is (op basis van de foto’s…), dan weet je dat hij allang alle informatie onder embargo heeft :wink:

Het is ook dan niet meer dan de wijzerplaat en wijzers vervangen in de huidige Moonwatch en dit is eenvoudig in te passen in de productie. Ik denk dat het standaard in de catalogus komt naast de reguliere Moonwatch en dan met dezelfde prijs. Pure gok overigens.

Een platina kast/band met 321 uurwerk zou (denk ik) op 125.000 euro uitkomen. Ik zag laatst de prijs van een platina band voor de huidige 321 en dat had een prijskaartje van 55.000 euro…Voor de band!! De huidige platina 321 tikt al bijna de 70.000 aan dus opgeteld 125K.

Dat riep ik ook jaren totdat iemand (met meer verstand van zaken dan ik) vertelde dat ze echt het hele uurwerk opnieuw hebben gemaakt, dus ook de mallen, templates, machines etc. Met zo’n kleine oplage per jaar (het blijft een niche voor een revival uurwerk) betaal je dan de hoofdprijs. Niet geheel onlogisch dus dat het prijskaartje erg hoog is. En zolang de vraag hoger is dan het aanbod, blijven we dit soort prijsstijgingen zien. Helaas! Er staan al enkele kennissen al meer dan twee jaar op de wachtlijst, dus het aanbod is echt laag.

Blij dat ik 'm voor veel minder heb kunnen kopen iig! :slight_smile:

18 likes

Toevallig gisteren op C24 gekeken, eentje in Spanje (nieuw 2023) kost €17.4k plus €220 verzendkosten maar was nog een mogelijkheid voor een prijsvoorstel.