Speedmaster only V (Deel 5)

Ow maar je moet niet alles willen begrijpen van wat die gasten allemaal uithalen joh. Als het product maar klopt.

3 likes

Ik was overtuigd van de zwarte Speedmaster maar nu heb ik de witte van Y1984 wat van dichterbij gaan bekijken en die is echt prachtig. Echter, nog 100€ meer, 9000€ :grin:

Een AD heeft ook salestargets te halen, als het niet rechtstreeks aan de consument is dan maar verkoop aan de grijze dealers met korting.

3 likes

Dit is al het 2de argument dat logisch klinkt. Mijn vertrouwen stijgt :+1:

1 like

Dat is nog steeds mogelijk. Dan hebben ze nog oude voorraad. Ook Omega zelf heeft nog voor langere tijd Speedy’s verkocht direct aan de consument en Speedy’s uitgeleverd aan AD’s met oude sluitingen om eerst van de oude voorraad af te komen. Mocht je dus een Speedy tegenkomen met oude sluiting voor een hele mooie gereduceerde prijs, dan zou ik niet twijfelen. Voor €250 kun je de nieuwe sluiting kopen en dan zit je dus nog zwaar onder de retailprijs. Maar, uiteraard zou ik eerst vragen naar de nieuwe sluiting :grin:

De prijzen die je aangeeft klinken wel bekend in de oren. Dit zijn (vermoedelijk) grijze dealers. Zij hebben voor gereduceerde/gunstige prijzen deze horloges kunnen inkopen en kunnen ze om deze reden ook weer voor lagere prijzen verkopen. Of zoals hierboven gezegd is, de juweliers moeten ook hun sales targets halen.

Succes en vooral veel plezier met je zoektocht naar je ultieme horloge! We hopen allemaal snel je foto’s van je grail te mogen zien!

2 likes

Wat @YY77 en @JuKo zeggen is zoals het zit.
Mij is bij een grijze dealer uitgelegd dat de AD soms kiest voor omzetsnelheid door een deel van de inkoop direct door te verkopen aan bevriende GD’s.

1 like

33 likes

17 likes

13 likes

Omega Speedmaster Ultraman! En dit jasje mag hopelijk ook binnenkort de kast in, laat de lente nu maar echt beginnen.

44 likes

Speedy tuesday, nog iedere dag genieten met de speedy :+1:

10 likes

Mensen hier ervaring met de nieuwe band met easy-adjustment?

Heb zelf een 1861 en daar een 3861 band opgezet, ik mis echter een easy-adjustment. Dus wellicht een band met easy-adjustment op de 1861?

Wat is precies je vraag?
Ja, heb zelf de easy adjustment op mijn 3861 band.
Echter heb je de kans dat je er net “tussenin” valt. Idealiter zet je de adjustment op z’n kleinst als je pols koud is en op z’n grootst als je pols warm is (uitzetting pols).
Bij mij zit ik precies offset. In de kleinste adjustment stand zit ie precies goed als m’n pols “uitgezet” is. Bij een dunne pols zit ie tegen het te ruime aan.
Een schakel eruit halen heeft geen zin want dan kan ik hem alleen maar dragen met de adjustment in de grootste stand.
Je moet dus een beetje mazzel hebben.
Is het verhaal nog wat te volgen?! :laughing:

3 likes

Ook maar eens meedoen met Speedy Tuesday

14 likes

Jep heb er ervaring mee. Ook met de oude sluiting met micro adjust.

Ik denk dat je wilt weten wat de verschillen zijn en of het waard is om de upgrade te doen naar easy adjust?

Als je dagelijks last hebt van opzwellende polsen, ja dan is het de upgrade waard, zodat je on the fly de band een stukje ruimer kan maken. Heb je hier heen last van en zit je band prima, dan is het de upgrade niet waard op technisch vlak. Als je band twee keer per jaar versteld ivm warmte in de zomer en in de winter vanwege de kou, dan is de micro adjust prima.

Optisch gezien kan het het wel weer waard zijn, want de easy adjust heeft een soort overhangend lipje. Dit lipje verbergt de T-vorm van de laatste schakel als de band op de grootste stand staat, waardoor het er mooier uitziet. Bij de oude clasp heb je dit lipje niet en zie je de T-vorm van de laatste schakel als de band op de grootste stand staat.

4 likes

Vandaag weer de 321. Altijd fijn :heart_eyes:

26 likes

14 likes

Vandaag de hond uitlaten :smiley:

26 likes

Op naar de volgende sollicitatie! :grin:

23 likes

Succes Julian. :clap:

Sollicitatie naar James Bond? :sunglasses:

1 like