Wat blijft de Speedy toch mooi
Resultaat van een mini fotoshoot en wat bewerking
Mijn voorkeur gaat uit naar de volledige geborstelde, ik kan hem dan wisselen tussen de ST1 en de snoopy.
Hier is het geen kwestie van geduld maar eerder hopen dat hij ooit komt en daar gezond naar verlangen. Als je op goede basis staat met je AD en er is duidelijkheid dan geeft het ook wat rust in de keet…
Dank je! Dit is een 3592.50 uit 1994.
Mooie plaat! Doet me een beetje denken aan de platina plaat van een 16622
Van plan om komnde maand terug een speedy in de collectie te halen, hiervoor een 1861 hesalite gehad en een 3861 sapphire.
Ik twijfel nu om opnieuw een 3861 zwart of wit te halen ofwel een nieuwe FOIS
Iemand die de nieuwe fois heeft en me kan vertellen of deze de moeite is?
Goeie vluchtsimulator precies!
Ik zou vooral gewoon lekker naar een dealer in de buurt gaan en passen om te kijken welke de voorkeur heeft
Hier 2 maanden in de collectie nu. In dit topic vind je diverse foto’s. Het is bovenal een persoonlijke kwestie; voor mij biedt de FOIS wat meer spanning dan de Speedy pro. Die heb ik meerdere keren gehad maar verkocht ik steeds rap omdat ik hem gauw saai vond.
De 42 heb ik enkele jaren gehad en die zat goed maar op momenten vond ik hem wat groot.
Niets storend maar de twijfel bij de fois is vooral de flat link, deze is best krasgevoelig tov de 3861 plus het feit dat je voo 8700 eur geen open caseback hebt bij de FOIS.
De pluspunten vind ik dan weer de 39,7mm de indexen met de ‘patina look’ en de overal look die de flatlink geeft.
Oké oké de linker is eigenlijk een swatch maar toch

Dit is in de praktijk gelukkig niet echt het geval. In tegenstelling tot de polished center links van Rolex is het gepolijste oppervlak veel smaller omdat het de buitenste links zijn. Dat geldt ook voor de clasp. Ik draag hem nu 2 maanden, weliswaar zorgvuldig en in roulatie maar desalniettemin nog geen enkele swirl zichtbaar.
Hier ook goede ervaringen mee. Heb de 321 Ed White nu ruim 3 jaar en de flatlink ziet er nog steeds als nieuw uit. Als je voorzichtig doet is hij goed netjes te houden. Op de clasp na dan, maar dat voorkom je ook bij een Nixon bracelet niet.
Ik zou het trouwens wel toejuichen als Omega naast de Dark Side ook de normale Speedmaster Professional in een full ceramic case zou aanbieden. Nu is er geen ceramic optie in 42mm x 13mm, enkel in 44mm x 16mm. Zouden jullie daar open voor staan of juist niet?
- Speedmaster Pro ook in ceramic aanbieden
- Ceramic cases alleen voor Dark Side houden
Dat ze maar niet te veel prutsen met de reguliere moonwatch.
(Ik denk ook niet dat ze dat gaan doen, daar hebben ze genoeg andere modellen voor!)