Speedmaster only VI (Deel 6)

21 likes

24 likes

Zoek de verschillen @drh :blush:

25 likes

Not sure of het echt een vraag was, maar let’s go :wink: Naast die tokkie tattoo’s volgensmij 2 dingen:

• B4 Bezel vs. B2 Bezel
    B4 werd gebruikt vanaf 1990/1991 en heeft de 7 zonder serif. Het font is minder hoog. En de E heeft een middelste lijn die even breed is als de gehele letter. De C is breder en ronder. Waar B2 juist wél de serif op de 7 heeft en een hoger font met smallere letters, goed te zien aan bv. de C. De E heeft hier middelste lijn die korter is dan de gehele letter. De B2 werd tot ongeveer 1990 gebruikt, maar wel vanaf 1970 al.

• C4 Tall & Closed S dial vs. C3 Tall & Open S dial
    C4 ongeveer vanaf 1988 tot 1991 en heeft de smallere en langere S. Ook is de t in Speedmaster iets hoger. Het lijkt deze te zijn, maar is moeilijk te zien. C3 heeft rondere uiteinden aan de S en werd gebruikt tussen 1977 en 1990.

Al met al werden deze 2 onderdelen in die van jou een stuk korter gebruikt en zie je deze daarom veel minder, zeker in combinatie met de 1450 bracelet, die maar t/m 1990 werd gebruikt. M.a.w. dit lijkt een combi die je maar in 1 enkel jaar tegenkomt. Erg gaaf. Dit heb ik allemaal uit Moonwatch Only gehaald overigens.

19 likes

Nee meer een leuke titel bij de foto, maar wel bedankt voor de toelichting op de onderdelen!

Ik zie alleen de verschillen tussen de lettertypes niet zo. Zowel bij de S als de t niet. Ik weet nog uit het boek dat je het verschil tussen de gesloten S en de open S vrij goed kon zien, hier heb ik dat niet zo.

3 likes

27 likes

Goedemorgen! Heerlijk zonnetje :ok_hand:t3:

37 likes

Die S wordt langer en langer als je er een tijdje naar staart :wink: Zou goed kunnen dat het dezelfde dial is. Houden ze wel naast elkaar bij de GTG.

2 likes

Prachtige aanwinst :+1: Van harte !

Maar eens rustig aan vandaag…

29 likes

24 likes

Ik wil jullie bromance op de GTG niet vergallen, maar de wijzerplaten zijn identiek (layout):

ezgif-5f8b36635a1a68

22 likes

23 likes

Fijn weekend alvast, fijne lieve mede Speedy nerds! :nerd_face:

32 likes

Mooi gifje! Bedankt voor het oplossen van dit debacle.

3 likes

Geniet van het weekend speedyfans :v:

29 likes

:rofl:

1 like

Ik mag me hier ook weer melden, 2 jaar geleden een 1861 ingeruild op een Submariner, Sub verkocht en de Speedmaster bleef knagen. Deze week met Jaap/Ten2two een leuke deal kunnen maken voor deze 3861 :+1: :sunglasses:

39 likes

Perfect! Is en blijft voor mij het beste horloge dat er is.

6 likes

Zo mooi met de zilveren bezel :heart_eyes: deze wil ik ooit ook nog wel

1 like

Prachtig👌 veel draagplezier!

1 like