Speedmaster only VI (Deel 6)

Nog drie dagen en ik kan hier ook weer posten :innocent:

Welke van de drie is het geworden?

De afleesbaarheid van de nieuwe FOIS is om te janken inderdaad. Maargoed daar heb ik hem niet perse voor :sweat_smile:

3 likes

De knutselkoning! Deze is goed gelukt, knap gedaan!
Nu nog een teardropwijzer erop en DON bezel?.. :wink:

Snoopy in het avondzonnetje:

25 likes

Dank, knutselen is mijn niche blijkbaar … :smile: en de wijzerplaat was het waard. Als ik nog een leuke DON vind maybe… maar ik vind het zo wel even goed.

1 like

Hier, gedreven door #speedytuesday mijn luie reet maar eens naar DNK verplaatst (hele 10 minuten lopen!) en mijn Speedy maar weer eens tevoorschijn gehaald. Gewoon een simpele 1861 tussen al dit speedy geweld in dit topic :sweat_smile:

Andere reden was om mijn ‘new for me’ korte Forstner Komfit band eens te proberen. Ik had al een lange ‘regular’ maar die was voor mijn pols toch wat aan de lange kant. Dus toen @myfriendscallmeKC een korte aanbood die onder genot van een gezellige lunch maar afgehaald.

Ter vergelijk onder een foto van de ‘regular’. Eigenlijk zou een tussenmaat perfect voor mij zijjn. Functioneel is regular prima, je zal eerder de band eens willen verlengen voor je spacesuit dan dat het korter moet. Maar de kortere staat m.i. net beter hoewel die weer net een slagje langer had mogen zijn. Mijn polsomtrek is overigens 17,5 cm mocht je zitten twijfelen welke Komfit bii je past…

16 likes

Ter correctie, ik heb me zo laat op de avond vergist in de Forstner benaming zie ik. Van de Forstner site:

The Komfit band is offered in two lengths: “Original” and “Regular.

• The “Original” reflects the length once worn by astronauts over their space suits, and as a result is equivalent to a “long” size. The “Original” works best on wrists at least 7 inches (18 cm) in circumference and will fit wrists up to approximately 10 inches (25.5 cm) in circumference.
  • The “Regular” was made to fit small to medium wrists, and works best on wrists between 5.75 inches (14.5 cm) and about 7 inches (18 cm) in circumference. For a wrist at 7 inches in circumference, either size will work, but we think the “Original” provides the best look.

Dus ‘Original’ is lang, en ‘Regular’ is kort. Excuses voor de verwarring.

2 likes

Speedmaster white dial

1 like

Heel gaaf gedaan! Dit is allemaal passend en uitwisselbaar dus? En kun je die plaat gewoon los bestellen of is er in huize Ron-W nu ook een FOIS met een zwarte plaat en andere wijzertjes?

1 like

Deze moonphase is gaaf zeg!

Dit is prachtig. Is het een mod? If is de de nieuwe FOIS? Wist niet dat die een blauwe dial had

1 like

Dank je !
Allemaal uitwisselbaar wat op een cal 861 of 1861 past. De plaat is in principe los te koop maar Omega uurwerkherstellers mogen niet meer los onderdelen verkopen, dat liep uit de hand vroeger met WatchCo en vele Mods, maar soms gebeurt dat toch nog en ik kwam deze toevallig tegen.
Te mooi om niets mee te doen maar het ging mij vooral om hem in een pro kast te krijgen met rechte wijzers. Uurwerk had ik nog liggen en de kast erbij gezocht.
Dus er ligt nog geen omgebouwde FOIS thuis :smiley: maar wie weet in de toekomst want een ck2915 met Broad Arrow wijzers is ook een plaatje, en dan zonder de faux lume van 60th Trilogy.

7 likes

Holy moly! Wie heeft deze kast en lunette gepolijst?!! Wat een hork! :frowning:

Ook nog eens met een replica bezel erop. Dan is het wel een klein stapje om de replica plaat, wijzers en lunette over te zetten in/op een FOIS kast. Dan ben je al aardig op weg.

Plaatje uit het archief, het heeft mij altijd verbaasd hoe goed die plaat in de buurt komt van het origineel. De lunette en kast zijn dan weer een ander verhaal natuurlijk.

3 likes

Dit is idd de nieuwe FOIS.
Geen mod :slight_smile:

1 like

1 x per 5 jaar "de krasjes weghalen meneer ? " en je komt een heel eind in een halve eeuw. En ik had die Broad Arrow en die is prachtig van zichzelf maar de wijzers “horen” voor mij bij de kast met rechte poten, dus mijn Replica is nu zo ;

en er liggen hier dus nog wijzers en een stalen bezel… :see_no_evil:

2 likes

Mocht je zelf je Komfit willen inkorten (DIY is wel voor een vintage maar neem aan dat beetje hetzelfde is voor de ‘nieuwe’ Forstners).

Mee eens! Als er geen professional op de wijzerplaat staat, is het rechte pootjes. Ik heb de replica echter verkocht omdat het in helder licht een prachtig horloge is, maar in gedimd licht er niks aan was :slight_smile:

Leuke mod ook!

1 like

:sunglasses::+1:t2:

19 likes

22 likes

De 1450 band erop gezet die ik al had gereviseerd, en ik moet zeggen het is nog niet hallelujah op de pols.
Draagcomfort is goed want je voelt hem nauwelijks, maar ik mis toch een beetje het gewicht van een 1498 die op de Albino zit. Wel weer beter dan het geklingel van een 1125 of 1171 maar dat is prima gezien de holle schakels uit die tijd. Eeehh charme of zoiets… :smile:

Hij is wel een stuk eleganter dan een 1498

12 likes