Speedmaster only VI (Deel 6)

Omega Speedmaster Date 3513.30.00 BOX & PAPERS

Dag allemaal, in mijn zoektocht op deze Speedmaster gebotst… Wat denken jullie als kenners hiervan?

Erg bedankt alvast!

Vind je de blauwe variant die hier te koop staat niets?

Bedoel je die van WED (3511.80)?

Ook een heel mooi exemplaar maar ben iets meer fan van witte dial…

1 like

22 likes

Haha, natuurlijk niet. Is nieuw!

23 likes

Dit is volgens mij ook de reden dat een modern 321 horloge altijd naar Biel moet (via de Omega Boutique of AD)? Nadat Lewis Watch Co uit Australië met 321 onderdelen allerlei mods ging maken, ging de voorraad op slot. Dus ik vermoed dat ze ook niet aan certified Omega horlogemakers leveren, ook al kunnen zij ongetwijfeld zo’n uurwerk servicen (de kennis is er). Dit om te voorkomen dat er losse onderdelen in omloop gaan. Wellicht kan André @Horloge24 hier meer over vertellen?

Ik ben ook benieuwd of de 321 service duurder is, alhoewel het gewoon een chronograaf blijft. Of het moet ook bij een service twee keer in en uit elkaar gehaald worden :smile:

1 like

22 likes

Goedemorgen

31 likes

Onderdelen voor de 321B [ dus de vernieuwde uitgave ] zijn deels te bestellen. Echter de belangrijkste delen die ook slijten [ denk aan opwindraderen, veerton, raderen ] en de platine, kloven en chrono veren zijn niet te bestellen voor mij als Omega atelier.

Verwacht deze nieuwe uurwerken nu nog niet voor revisie en tzt zal er misschien een ruil systeem komen waarbij het defecte deel moet worden opgestuurd voordat de nieuwe geleverd worden. Dit om misbruik voor andere uurwerken of ombouw te voorkomen.

10 likes

Dank je wel André, duidelijk! Ik verwacht ook dat er met een inruilsysteem meer mogelijk wordt. Hoe meer 321’s in omloop komen, hoe meer handen er nodig zijn om het te servicen lijkt mij.

Foto van Omega voor de sfeer :slight_smile:

4 likes

:heart: deze Speedy

32 likes

Welke is dit?
Het heeft wel iets die rode accenten.

SpeedyTuesday ST2, Ultraman

1 like

40 likes

17 likes

Nog eentje dan maar?

47 likes

27 likes

41 likes

Vriendin is uiteten; dus hier de Speedy om zodat ik de bbq kan timen zo… :sunglasses:

37 likes