Speedmaster only VI (Deel 6)

30 likes

Betere band / horloge combinatie gaat er niet komen denk ik :ok_hand::blush: wat is het ref nummer ?

28 likes

Waar heb je dat bandje vandaan? Die vind wel zo :kissing_heart: bij het horloge.

1 like

Ali

1 like

32 likes

Het is de Trilogy, band is black cracked leather van Aaron Bespoke.

2 likes

Wauw!

1 like

Moonphase :waxing_crescent_moon:

38 likes

Knappe foto :ok_hand:

1 like

Dankje :v:

1 like

Mooi met die flatlink zo. Glimmend gouden maantje zie ik? :wink: Deze referentie kende ik nog niet

Dank je wel dokter H.

De OG moonphase uit de 80s is de SpeedyMoon 1985 met een 866 movement in een paar varianten denk aan smiley moon.

Rond 1999 kwam de moonphase terug met een updated 1866 movement nadat de moonwatch was overgegaan van 861 naar een 1861. Hold that thought.

De 35752000 ivory dial met blauwe hands en korte blauwe hour markers, met een wit gouden 18k bezel, zoals gezien in eerdere Posts van Sjiel.

De 35753000 met een zilverkleurige plaat en zilverkleurige hands en hour markers.

Vergeet niet de volledig witgouden 36893000 met zilverkleurige plaat en zilverkleurige (korte) hour markers maar met blauwe baton hands. Soms kom je deze tegen met lange hour markers, maar dat is de wijzerplaat van de 35753000. Ik weet niet of de originele wijzerplaat van dit model in witgoud is of niet.
Sjiel verwacht dat deze witgouden moonphase volgende week of kort daarop opduikt hier in het Speedmaster topic.

In 2003 kwam de zwarte plaat moonphase uit, eveneens met een 1866 met metale ringen om de subdials, zoals je ziet.

In 2012 kwam nog de aventurine dial uit, met witgouden wijzers en uurmarkers. Dit is een 44,25 mm kast en een wat dikkere bezel. Zie je niet vaak.

In 2016 kwamen de automatic moonphases en in 2025 is daar de meteorite opvolger van gekomen, maar die hou ik buiten beschouwing.

Het wachten is op een moon/date module bovenop het nieuwe 3861 in de vorm van de 3866. Witgouden of geelgouden 4e generatie 105.012 kast op lerenband met een 4e moon/date subdial zou een instant grail kunnen worden, maar misschien wil omega het bij de automatics houden.

De flatlink hoort niet op dit horloge, maar staat wel goed. De zwart lerenband met fold over clasp maakt hem chic en licht dressy.

De moonphase is een romantische complicatie en krijgt wat mij betreft onder Speedmaster liefhebbers te weinig aandacht.

5 likes

Magnifiek. Geeft zo een jeugdherinneringen met zich mee, tintin hing uit in mijn slaapkamer als kind!

1 like

Hoe bevalt deze band als ik zo brutaal zijn mag :grin:

Vind het een erg mooie combinatie en ik denk dat ik hem ook voor mijn Speedy wil bestellen :innocent:

2 likes

Fijne band hoor! Mooi soepel rubber en de sluiting is ook comfortabel.

1 like

Als je nu een al OEM vouwsluiting heb en die is 18mm, dan moet je voor OEM rubber wel nog de 16mm erbij nemen om het passend te krijgen.

1 like

Ja dat had ik gezien, dan kan deze mooi op de leren omega band blijven zitten, dank voor het vermelden!

1 like

mee eens !

22 likes

Heerlijke Eindhovense middag…

16 likes