Speedmaster only VI (Deel 6)

18 likes

23 likes

Tof man! Die chrono hand is ook wel echt gaaf met die vleugels. Deze viel mij toevallig vandaag voor het eerst op op een Speedmaster Holy Grail.

Schijnt als tegengewicht te dienen voor de balans van het uurwerk. Meer dan alleen optisch. Wist ik niet in ieder geval.

1 like

De holy grail is ook echt prachtig. Is er eentje op HF? Misschien @rjbroer? Ben zelf dan ook wel een liefhebber van 6-9-12 chrono’s…

Over vleugeltjes gesproken:

Ik geloof dat een tritium Triple Date ook wel heel hoog op m’n verlanglijstje staat…

23 likes

Ik vind hem eerlijk gezegd mooi van lelijkheid. En dat vinden er meer als je ziet hoeveel er te koop staan op Chrono :wink: Karakter, dat heeft ie wel. En uniciteit. Ik vind 'm gaaf.

Mooie vondst, straks weer heerlijk origineel !

1 like

Je foto’s zijn zo goed altijd :ok_hand:
Heerlijk

1 like

Leuk om te horen. Dank je wel! Maak ze ook met plezier (oude spiegel reflex)

1 like

Recent even bij @PeterLC langsgeweest voor een kleine check cq. verwenbeurt.

Wat een vakmanschap, telkens weer indrukwekkend! :100:

18 likes

Nou dit is een andere opzet voor een chronograaf.
De wijzer met de vleugels tellen de minuten als de chrono actief is. Zo zie je het verschil tussen chronowijzer en de gewone minutenwijzer van de normale dagelijkse tijd.
Daarbij is dit een lemania 5100 uurwerk dat door Omega de 1040 of 1045 benaming heeft.
Het grote “voordeel” is dat je 60 minuten kan registreren ipv 30 met het 321/861 uurwerk.
Er zit een 24 uurs aanduiding op de 9 uur positie onder de running seconds, het witte :arrow_up_small:. En een datum. Best een compleet pakket van Omega voor de volgende fase van de ruimtevaart.

13 likes

20 likes

Dank voor de uitleg! En dan heb je op 6 de uren van de chrono en de small seconds op 9? Seconden en de minuten van de chrono springen terug naar 12?

Is dit de jouwe? Hoe draagt zo’n Mark IV? De dikte weerhoud me altijd maar ik vind ze wel heel gaaf.

Precies alles reset naar 12 uur. Uren totalisator van de chrono op 6 uur.
Op de bracelet draagt hij goed en qua dikte is het even wennen maar na een half uur merk je er niks meer van, de caseback verdwijnt in de pols. Hij lijkt dik omdat alles uit 1 blok is gemaakt. Gewoon een keer proberen.

Met dank aan @JuKo voor deze mooie foto :grin:

14 likes

Jazeker! @TheCyclist heeft er eentje in de collectie!

Foto genomen van zijn holy grail tijdens de eerste Speedmaster GTG:

Heel indrukwekkende score! Jammer dat het horloge er verkeerd op zit, voor een echt nauwkeurige meting :upside_down_face:.

1 like