Speedmaster only VI (Deel 6)

Ik vind dat hesalite het licht mooier doorlaat en de witte ring van saffier vind ik minder mooi. De hesalite ziet er wat vloeiender uit maar mijn smaak

5 likes

Ah snap ik! Ik vind de opgelegde logo en de gepolishte links en open caseback dan wel weer gaaf bij de saffier. Elk voordeel heeft z’n nadeel denk ik dan maar.

En cheap op te pikken zo nu en dan… :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

En zo weten ze weer het nèt niet perfecte horloge te creëeren. Ik ben ook voor de hesalite gegaan vanwege de compleet geborstelde band en door het hesalite glaasje oogt de plaat wat zachter, maar hoe gaaf zou het zijn als het logo opgelegd is. Dan zou de Speedmaster voor mij perfect zijn :blush:

5 likes

Ik hoor het al :wink: Tijd om vintage te gaan!

3 likes

En een zichtbodem!

15 likes

Toch blijft het apart dat ze die witte 2mm groter hebben gemaakt :disguised_face:

Hahaha ja dat blijft bij mij een dubio dingetje. Ik vind de dichte caseback ook heel gaaf, maar ja, dan kan je dat mooie uurwerk weer niet zien… en als ik een open caseback heb mis ik weer de hippocampus en de tekst :sweat_smile: Het is ook nooit goed :joy:

3 likes

Dit was voor mij de reden om voor hesalite te gaan :slight_smile:

2 likes

Een saffieren caseback staat nog steeds op m’n lijstje :grin:

3 likes

Ik vind dat juist weer een voordeel eigenlijk, alhoewel ik de pro moet saffier tweemaal in bezit heb gehad. Vind ik de volledig gebrushte band juist meer tool en dat past naar mijn idee beter bij het karakter van het horloge. Het opgelegde logo, tsja. Het is maar een heel klein logo en zit heel vaak achter de chrono hand. Ik heb er eigenlijk nog nooit gehad van joh wat is dat opgelegde logo toch mooi in bepaald licht.

Edit: de open case back is natuurlijk wel heel erg tof van de saffier versie maar volgens mij zijn er prima aftermarket oplossing voor. Dan heb je echt het beste van twee werelden

2 likes

Je hoeft niet te wachten op Omega… pak een FOIS 2012 en ga aan de slag

• saffier
  • AML
  • geborstelde flatlink band 1416
  • wijzers naar keuze

11 likes

Hoe bedoel je groter? Zwarte en witte zijn identieke maten.

1 like

Haha, en gelijk een andere band. Mooi man!

1 like

ftfy :grin:

28 likes

Gelukkig niet…

2 likes

I know. Het was een flauw grapje omdat het optisch groter lijkt en dat op deze foto ook duidelijk lijkt - zoals bijna altijd met een witte plaat.

Maar het kwam niet echt aan begrijp ik :smirk:

4 likes

Het is een kwestie van tijd voordat Omega dit op gaat lossen met een soortgelijk saffier zoals op de nieuwe FOIS

22 likes

Jawel hoor.