Speedmaster only VI (Deel 6)

Aaaah, hier lijd ik zeker aan!

1 like

Ik heb geen ervaring met de ‘oude’ band want ik heb een 3861 met de nieuwe ‘quick-adjust’ clasp. Maar ik kan wel zeggen dat de mate van adjust zeer matig vind op de band. Het stelt echt niet zoveel voor. Het is denk ik nog geen schakel waarmee de band groter wordt. Wat meer posities om te adjusten was fijn geweest maar dan was de clasp weer aanzienlijk groter geworden denk ik. Als je de mate van adjustment van de Speedmaster band bijvoorbeeld tegen de T-fit van Tudor aanhoudt dan is de T-fit van Tudor by far superieur. Maar zoals gezegd, die clasp is wel 2x zo groot :wink:

Al met al is de Speedmaster band alsnog één van de meest comfortabele banden, hoor.

3 likes

Pt

37 likes

Wat een pleurisweer, gelukkig droog in de autostudio :sunglasses:

27 likes

Dubbele sfeer. Kerststemming met de 3861 op de Forstner flatlink :smiley:

22 likes

Haha echt he. Niet te doen man

2 likes

Deze heerlijke ouwe 105.012-66

37 likes

Klopt. Maar de T-fit springt soms vanzelf op de breedste stand, terwijl de Omega quick adjust echt muurvast zit. 1 trapje meer ware wel tof geweest, maar geef mij maar de robuuste Omega oplossing :+1:

1 like

En de 105.012-66 van dichtbij

26 likes

Ah, stilgevallen…

18 likes

't Zijn ook een beetje rottige horloges hè, je betaald je blauw en dan mag je nog met het handje winden ook. Waardeloos!

4 likes

Een gewoonte ervan maken om elke dag op hetzelfde tijdstip op te winden, blijft die ook een stuk nauwkeuriger lopen.

1 like

Wind je echt elke dag op? Ik doe het meestal om de dag.

1 like

Ja, heb ook geprobeerd om de dag te doen maar gaat ten koste van nauwkeurigheid.

2 likes

Ja, maar niet volledig. Meestal 20-25 keer draaien per dag.

Gewoon tot je de harde stop voelt toch?

2 likes

Echt verschrikkelijk mooi KC!

Dit is voor mij het summum van Speedmasters.

3 likes

Heerlijk die afwijking (3861 uurwerk) van net geen 1,5 seconde per dag. (Gemeten na 10 dagen dragen en de ontstane afwijking delen door 10)

1 like

Dat durf ik niet, helemaal doordraaien tot de stop.

Normaal doe ik het elke ochtend, maar soms schiet het erbij in.

Je moet de Hulk zijn wil je na de harde stop nog doordraaien.

2 likes