Speedmaster only VI (Deel 6)

10 likes

Fijne zondag allen :sunny:

24 likes

Net bij Schaap de 3861 hesalite gepast en vergeleken met mijn 1861 sapphire sandwich. Helaas hadden ze ‘m niet op staal, maar de plaat had veel meer diepte dan ik had verwacht. Het geheel oog ook compacter; door de korte pushers, maar ook door de stepped dial die het optisch kleiner maakt. De plaat van de 1861 is daarnaast grijzer en daardoor minder uitgesproken voor mijn gevoel. Ook is het hesalite een stuk helderder dan het (wat vettige :sweat_smile:) saffier.

Kwestie van smaak uiteraard, de 1861 is ook rustiger daardoor, maar ik nijg nu wel naar de nieuwe hesalite variant. Hoop deze binnenkort ook te kunnen passen op staal om de vergelijking echt goed te kunnen maken. Plaatjes voor de sfeer:

Links de hesalite, rechts mijn 1861:

14 likes

vind de kast ook mooier van de 3861
was nooit zo’n fan van de speedmaster maar nu twijfel ik toch soms om mijn chronomaster sport weg te doen voor een speedmaster

2 likes

Mee eens. Denk dat de band ook mooier is dan de oude, maar die moet ik dus nog passen.
De Chronomaster Sport is ook wel een mooi horloge (nooit in het echt gezien echter), maar de Speedmaster is wel een echte klassieker en heeft een eigen charme.

3 likes

idd de band en sluiting zijn veel mooier na mijn mening,die heb ik van de oudere modellen nooit mooi gevonden

1 like

En je hebt nu natuurlijk ook nog een quick-adjustment clasp, wat ook fijn is. Daarnaast lijkt mij de egale band van de hesalite variant ook mooi. De polished links op mijn 1861 en de nieuwe saphire sandwich hoeven voor mij niet zo.

1 like

Helemaal mee eens! Zelf ook in het bezit van een 1861, onlangs ook de 3861 gepast. Zit er zelf ook aan te denken om over te stappen naar het nieuwe model…

Plaatje voor de sfeer!

Overigens is mijn 1861 op de nieuwe 3861 bracelet! Op deze foto zie je goed de verschillen, zoals jezelf al aangeeft springt de stepped dial er gelijk uit. Daarnaast is de plaat van de 1861 een stuk grijzer.

Ik heb mijn 1861 in 2020 aangeschaft, achteraf gezien beter even kunnen wachten op de 3861.

Edit: mijn 1861 is overigens te koop, complete set inclusief doos papieren etc. In overleg kan de nieuwe 3861 band overgenomen worden (staat nog niet in het blauw😉)

10 likes

Gewoon een spiralwinder watch caseback erop, en de 1861 draagt even goed als eem 3861.

4 likes

Wat??

Sorry, caseback

Daar zie je het verschil ook goed inderdaad. Tsja, mijn 1861 komt uit 2019, maar had (uiteraard?) geen idee dat er een update aan zat te komen.

Als de band net zo goed in het echt toont als op de foto’s dan denk ik dat mijn 1861 ook ‘in het blauw gaat’ :upside_down_face: En anders eens kijken wat Schaap er voor geeft.

1 like

Ik wist toentertijd ook niet dat er een update aan zat te komen… het heeft altijd wel door m’n hoofd gespookt maar verwacht binnen definitief de knoop door te hakken!

Er zit overigens op de nieuwe band een micro adjustment, weet niet of je hiervan op de hoogte bent? Ben benieuwd wat je ervoor krijgt bij Schaap, mijn gevoel zegt dat je ‘m beter hier in het blauwe deel kan gooien.

1 like

Probleem van onze hobby :sweat_smile:

Ben bekend met de micro-adjustment. Ook zeker een reden om voor een nieuwe band/horloge te gaan. Ik maak er in de zomer op andere horloges vaak gebruik van en mis het bij de huidige band dan ook zeker.

1 like

Als ik een nieuwe band op mijn 1861 wil, koop ik die bij Forstner.

Geweldige kwaliteit. Geniet ik nu van op mijn Seamaster

1 like

Die kende ik nog niet, lijkt vergelijkbaar met Uncle Seiko, maar het zou mij om het complete plaatje gaan; dus ook de nieuwe plaat, korte pushers etc. Ziet er hoe dan ook wel goed uit!

Goedemorgen #SpeedyTuesday maak er een mooie dag van

23 likes

29 likes

26 likes

Wit vandaag.

34 likes