Speedmaster only VI (Deel 6)

Nog een fijne avond iedereen!

22 likes

Iemand op naar:

https://uhrforum.de/threads/omega-speedmaster-ed-white-311-30-40-30-01-001.588232/

Niet van mij, en niks met de verkoop te maken.

2 likes

Hoe kan zo’n liefhebbers horloge wél grotendeels in de stickers zitten en de box ed. erbij hebben, maar de papieren missen? Dat iemand dit soort spul weggooit bij een 13 in een dozijn horloge begrijp ik, maar dit vind ik lastig.

Ps. Box is ook niet correct voor een 321 toch?

3 likes

Doos is niet correct idd. De grote box mist plus de meegeleverde goodies: loep, 2 extra straps + springbar tool

2 likes

Watch only dus eigenlijk :upside_down_face:
Tja wel relatief gunstig geprijsd.

2 likes

Bij zoiets wil je als koper ook het hele plaatje hé. Ik begrijp er ook geen snars van.

3 likes

Lastig vastleggen maar dat nieuwe saffiertje is echt heel mooi gedaan :ok_hand:

27 likes

Van de space shuttle gevallen

7 likes

24 likes

Wat is er toch een kennis is op het HF, en wat gek dat het niet klopt. Naja

2 likes

:heart_eyes:

18 likes

23 likes

Ik ken genoeg verzamelaars die meteen de doos weggooien, want het neemt alleen maar ruimte in beslag. En de garantiekaart gaat ook de prullenbak in als de garantie is verlopen, want dat is het slecht een plastic kaartje met geen waarde. De meerwaarde of überhaupt de waarde interesseert ze ook niks. Dus zoiets kan het zijn. De verkoper geeft ook aan dat de doos niet klopt, dus wel eerlijk. Prijs is heel netjes en de doos + boekjes kan je nog verkrijgen bij de AD of boutique.

3 likes

Snap je betoog en ze zullen er zeker zijn. Persoonlijk vind ik het lastig te begrijpen. Zeker bij een liefhebber/verzamelaar. Dan wil je toch het hele plaatje? En ja ze nemen ruimte in beslag, maar zeg dat een gemiddelde cq. gevorderde verzamelaar 10 tot 20 horloges in collectie heeft… een extra koelkast neemt meer ruimte in beslag :wink:

Afijn ieder zijn voorkeur en da’s prima :ok_hand:

OT: prijs is idd scherp en hij heeft alles keurig vermeld. Verkoper treft geen blaam :slight_smile:

2 likes

Ik bewaar ook het liefst alles, vooral omdat ik zo de horlogehobby ben ingerold. Mijn schoonmoeder liet jaren geleden een full set Rolex zien uit de jaren '60. Ik vind het geweldig om zoiets te zien, alsof je het net hebt gekocht en 60 jaar terug in de tijd bent gegaan.

Er zijn natuurlijk ontelbare jaren '90 horloges (en nieuwer) waar geen doos of papieren meer bijzitten, want dat werd niet bewaard. Sommige eigenaren benaderen het mogelijk nu op dezelfde wijze.

Het blijft wel heel lastig om te garanderen of bewijzen dat het horloge niet gestolen is. En daar komt een nieuwe eigenaar mogelijk ook pas achter als het in de beslag wordt genomen bij een service.

4 likes

Tof , zal morgen eens kijken uit nieuwsgierigheid wat dat mag kosten bij omega. Voor mij fois moest je al om en nabij de 600 euro betalen voor een bol saffier glaasje :moneybag:

1 like

Alvast klaar voor morgen

21 likes

Dat kan in principe met een full set ook gebeuren toch? Die kan ook gestolen zijn.

“Trust the seller”, dat is mijn voornaamste principe. Full set of niet.

4 likes

19 likes