Speedmaster only VI (Deel 6)

Goedemorgen

15 likes

Ik had het niet anders kunnen verwoorden :crazy_face:

Nu even serieus.
De speedy is meer toolwatch. Zwarte plaat met witte wijzers. Groter en minder stylish. Gewoon ook gemaakt voor de astronaut. Goed afleesbaar en klaar. :+1::clap:

De oude daytona daarentegen is fijner, kleiner, stylish maar ook minder goed afleesbaar :star_struck:

Zo benieuwd wat de uitslag wordt in dit topic :joy:

Welke kiest HF?
  • Deze Daytona
  • Deze Speedmaster
0 stemmers
3 likes

@WantToWatchTime Ik heb weinig toe te voegen, gewoon een heel klein beetje bijbuigen zoals @Watchstick_81 beschrijft. Did the trick for me!

2 likes

Gezien je liefde voor (reversed) panda dials en goud, denk ik dat je best wel eens fan kan worden van deze Speedy :wink:

24 likes

Zoals je zelf aangeeft 2 enorm verschillende horloges. En je hebt er een heel mooie daytona uitgekozen. Daarom de heb ik op de daytona gestemd. Mocht je moderne daytona naast de moderne speedy liggen, dan had ik anders moeten stemmen :speak_no_evil:.

5 likes

Brickie, ik ben het vaak met je eens maar dit is appels met peren vergelijken. Leg er eens een mooie 105.003 of 105.012 naast of zelfs een 2915 door de stalen bezel. Dan kun je pas vergelijken.

Enige waar de Rolex zich echt onderscheidt is de waterdichtheid (vaak hebben ze de tanda des tijds iets beter doorstaan) en de band. Die is wel echt beter gebouwd.

2 likes

Zo wordt het toch een beetje een moonwatch

12 likes

Leuke selfie :joy:

6 likes

Damn

3 likes

Haha hebben we eindelijk een gezicht bij Kad :grin:

2 likes

Niet echt eerlijk, zo’n mooie Daytona variant tegen een gemiddelde Speedy. Gewoon de laatste variant, iig stepped dial.

1 like

Wowww deze is wel heel erg lekker!

Haha zeker!!

Maar dan vind ik deze zelfs nog cooler.
Panda style hoort bij Rolex. Niet bij een speedmaster.

7 likes

Waarom? We weten toch allemaal min of meer rond de jaren ‘60 bij beide horloges staal of acryl als lunette leverbaar was?

Beetje fantasie blijven gebruiken, ook voor @tompj.
De speedmaster is niet zo heel veel gewijzigd tov de moonwatch.

Het gaat erom dat veel mensen een speedy heel gaaf vinden, wat die ook is, en dat ik een 4 digit daytona mooier vind :joy:

En nu weten we dat die fotografeert als een boomer :joy:

2 likes

Moeten we Brickieboy niet gewoon met pek en veren wegjagen uit dit draadje? :grin:

4 likes

Gelieve mij te taggen en mijn post te liken.

Daarna vertrek ik met pek en veren :crazy_face:

2 likes

Oke oke @Brick ik vind je Rolex wel geinig.

Doei :kissing_heart:

2 likes

Voor mij is het toch essentieel dat een Speedmaster een paar kenmerken heeft die het nu net gaaf maken. Stepped dial is daarbij het belangrijkste.

1 like

Dat is zeker mooier dan de versie zonder.

Beetje zoals bij een oude en een moderne day date. :sunglasses:

1 like