Speedmaster only VI (Deel 6)

Nou ik hem m voor de al pijn geleden prijs gekocht van Erik. ( bedankt Erik… :*-) )
Maar denk dat dat ook gewoon de prijs is als ie weer weg gaat.

Tis geen tiffany OP.

Desondanks denk ik wel dat het gewoon stabiel is. Zal niet zakken iig. Dat idee draagt ook wel lekker.

4 likes

Deze beter :innocent:

22 likes

15 likes

nee, wellicht niet…maar kan ook geen kwaad lijkt me echt. Had het geheel even tussen meetings door in dit bakje gemikt om te weken.

Vind ook overigens best wat DNA dat plakt tussen de drukknoppen…

1 like

Even gepast en mooi, maar nix voor mij. Gewone Speedy 2x gehad en de 3e.lonkt maar eerst maar es een Ingenieur proberen (niet t huidige model heur)

24 likes

Die faux patina doet echt pijn aan mijn ogen. Een minder Trumpiaans oranje had veel beter kunnen werken. Dan wel weer jammer dat mijn luminova nooit zal vergelen… …de binding (rand-inleg) van mijn 2011 Les Paul is de laatste paar jaar van spierwit naar zacht geel verkleurd. Staat geweldig. Nu nog weer gaan spelen. :smirk: :wink:

2 likes

Mooi dat je hem gepast hebt. Maar hoe vaker ik deze FOIS op ‘non-oem’ foto’s ziet hoe minder ik hem ga vinden.

Dit en meer. Iets meer klassiek vintage, less is more, minder pompeus. Zelfde als de glim: klein tikkie minder = Chefs kiss.

Dat, in combinatie met dat de seconde wijzer metaal kleur is en de rest wit. Trek ik echt niet.

2 likes

Ik moet die van mij ook eens schoonmaken. Nog nooit gedaan :rofl: :see_no_evil:

Morguh

32 likes

3861

30 likes

17 likes

ik heb het idee dat deze je beter bevalt dan alle rolexen die je hebt gehad???

1 like

Rolex is toch wat lastiger.
Je hebt de sub en de Pepsi op Jubilee. Die zijn altijd goed.

Maar dan heb je de DD. Die is dan met 36 weer wat klein. En met 40 of 41 als dj weer wat groot en opzichtig.

De volgouden sub en gmts zijn helemaal opzichtig.

En dan is deze speedy eigenlijk wel mooi. Hij is groot maar ook sportief. En doordat hij grotendeels gematteerd is , vind ik hem niet zo schreeuwerig.
Zeker met de matte wijzerplaat en een niet ceramische bezel… lekker rustig. Lekker mat.

En toch voel je dat je wat speciaals om hebt.
Zei het al eerder. Het enige commentaar zou zijn dat het geen Rolex is :joy:

Als ze op deze manier een Daytona zouden maken… met een mooie gematteerde Jubilee bijv en een gematteerde bezel en wijzerplaat dan stond de wereld op zn kop.

En deze speedy blijft een niche , omdat het een speedy is.
Maar vind hem mooier dan een volgouden sporthorloge van Rolex. Zonder twijfel.

21 likes

Ik snap je exact. Look at this:

Ik heb deze alleen voor de status, persoonlijk doel, bling, en de rolex marketing. Dat het niet algemeen beschikbaar is qua waarde of kunstmatige schaarste maakt het begeerlijk.

De omega draag je voor jezelf, en is eigenlijk mooier (in proporties) dan de rose gouden daydate. Wat ze anders maakt is de vibe. Soms wil je qua mood gewoon een rolex. Iets wat status uitstraalt, anders droegen we vrijwel allemaal voor de helft van het geld rationeel een gouden speedy :heart_eyes: (voor wie het zich kan permitteren)

Edit: deze speedy is niet van mij, ik overweeg om hem te kopen :innocent:

15 likes

ik vind hem ook heel mooi :ok_hand:

1 like

Oef, een hele fraaie foto!

1 like

Ik vind een gouden speedy verreweg het mooiste horloge dat er te krijgen is. Maar dat komt ook omdat ik daytonas echt lelijke gedrochten vind, als enige Rolex eigenlijk. Werkelijk niemand heeft een gouden speedy nodig maar hij is wel t*ring lekker. Helaas ben ik te arm voor goud dus ik moet het met een armoedige stalen doen maar voor de toekomst sluit ik hem niet uit!

6 likes

Sinds @lasteraar er eentje heeft krijgen we hier ook op regelmatige basis een foto. @Watchstick_81 geeft ons ook af en toe een inkijk maar anders is de passage goud toch beperkt. In tegenstelling tot het aantal gouden speedmasters hier op het forum.

2 likes

Zwart saai ? Goud te Loud ? Dan misschien deze…

en die is heel mooi geworden imo… de Albino modificatie. Prachtige kleur ! Een beetje vreemde ervaring ook om een design dat zo in het geheugen gegrift staat in het zwart, nu in het wit in een soort foto negatieve versie te zien.

De kleur zit binnen tussen warm ivoor en creme wit in, en buiten een helderder wit in direct zonlicht al is hij duidelijk minder “glossy” wit dan de Witte Speedy ( volgt u het nog :wink:). In ieder geval zeer prettig voor de ogen en met een haarscherpe zwarte print op de uren.

Glaspui van Spiralwinder die ik nog had liggen maakt het beeld compleet, en ruim 1 mm platter.

21 likes