Speedmaster only VII

Forstner zijn goede banden, ik heb er een aantal van. Ook Uncle maakt prima banden. Is het vergelijkbaar met originele Omega banden, natuurlijk niet maar de prijs/kwaliteit is gewoon prima.
Alleen de Ultra Speedy Fanboys (ik bedoel dat respektvol)in ons klein universum zijn hier gek genoeg om de honderden(soms duizenden) Euro’s neer te leggen om de speedy met oem banden te versieren.
Dat is wat de hobby zo bijzonder maakt. Maar dat is een reis die je zelf zult gaan beleven, hoe dieper de passie je pakt hoe belangrijker de details worden.
Dat is in mijn geval nog steeds in ontwikkeling van wat ik bereid ben om uit te geven.
Voor zover mijn mijmering over het onderwerp OEM. :sunglasses:
To be continued…

7 likes

Ik draag mijn Seamaster een Speedy Trilogy op een Uncle flatlink terwijl de OEM stalen banden nog in de stickers in de doos opgeborgen liggen. Dikte en grootte van de OEM sluiting en ontbreken van taper waren de redenen om ze niet te gebruiken.

4 likes

De kunst is natuurlijk om het meteen compleet te kopen, dus het horloge met de juiste band erop. Dan ben je altijd goedkoper uit dan de band los kopen. Zoals Yong al aangeeft, waren de banden in het verleden niet best en ben ik zelf ook naar alternatieven op zoek gegaan. Daarbij wel altijd originele Omega banden gezocht omdat dit voor mij het meeste plezier geeft en toen bestonden er ook geen replica banden. Het leuke van de hobby is inderdaad de diversiteit. Als iedereen hetzelfde had, was er bijvoorbeeld ook niks aan GTG’s geweest.

9 likes

14 likes

Ik heb nog een hele gave op de kop getikt. De 1116 bracelet van eind 60’s early 70’s.

Ligt misschien wel het dichtst bij de moderne Nixon van de vintage bracelets, qua uiterlijk dan.

Moest alleen de juiste end links voor een Speedmaster nog zien te vinden. Deze end links zijn voor een C-shaped Seamaster. Blijkt dat de end links voor deze bracelet, voor een Speedmaster (575), nog als service onderdeel door Omega worden geleverd :+1:

Maakt me dit een

Misschien :smile:

8 likes

Het leek even alsof je deze foto maakte op je sokken in de keuken o.i.d. En dat kan maar 1 ding betekenen :laughing:

1 like

Dan had ik een gouden teen op de foto verwacht. :joy:

1 like

Als je sokken en peperdure suede schoenen niet uit elkaar kan houden… :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Het is wel een stille wens, alleen dan zou de modern moeten wijken en deze heb ik al een maand om en dat zou met de andere een te groot risico zijn. Daar zitten ook teveel verhalen in verstopt. De aluminium lunette van het origineel en het hesalite is wel mooier.

Luxeproblemen…

13 likes

Ik ben maar een eenvoudige

:crazy_face:

Ik vind de A11 persoonlijk ook mooier.

2 likes

:point_up:
Inderdaad, ofwel: you do you
Doen waar je zelf het prettigst bij voelt. Voorlopig even de hand op de knip houden. Genoeg uitgegeven de afgelopen maand. Maar een Mexico Holzer Bracelet zit wel in mijn achterhoofd sinds ik die op het 145.022-71 projectje van @drh heb gezien.

Ik zat ook al te denken inderdaad maar dan hadden we vast een storytell ga er lekker voor zitten met een :coffee: NA topic gezien. :grin:

3 likes

Eentje van Uncle Seiko doen?

Even als inspiratie deze die ik bij Watchfid tegenkwam. Originele Ultraman + Holzer :smiling_face_with_three_hearts:

9 likes

Tijd gehad om wat aan te klooien om marco foto’s te maken met mijn mobiel. Standaard camera app met 2x zoom in macro mode.

30 likes

Bedankt voor de foto. :star_struck: :smiling_face_with_three_hearts:

Dat was een van de opties inderdaad. De bedoeling was om eerst te orienteren en huiswerk te doen naar een originele en dan te bepalen of het een originele of Uncle Seiko zou gaan worden.

Maar nu je dat plaatje hebt voorgeschoteld ben ik bang dat er binnenkort een US komt. Alleen even denken of het all brushed of polished/brushed gaat worden. :sweat_smile:

Daar gaat mijn voornemen om even de hand op de knip te houden :rofl:

6 likes

Lekker doen wat je zelf wil natuurlijk! Maar ik zou persoonlijk geen vintage bracelet combineren met een modern horloge. Dan past het eigenlijk niet samen. Scheelt je ook in de kosten én in het rammelen :grin:

2 likes

Succes. Knap hoor.

1 like

Schitterend! Wat een detail joh :ok_hand:

1 like

Bedankt :pray:

1 like

Na een zoektocht om mijn 3861 perfect passend te krijgen is het eindelijk gelukt. Met hulp van een 1.5 link van unclestraps.

Gelijk maar een schakel van de 12 uur kant naar de 6 uur kant verplaatst, waardoor de sluiting meer in het midden van mijn pols zit.

Heb tijdens de zoektocht ook een OEM rubber strap en een Forstner flatlink band bemachtigd. Maar zo blij dat hij nu top zit mét de originele band. Forstner kan de deur uit en de rubber strap voor de afwisseling :partying_face:

5 likes

De 1116. Was ik even vergeten maar naast de flatlink 1139 past deze denk ik heel mooi bij een eind 60s begin 70s Speedy. Mooi gevonden!

Ik ben al met een schuin oog aan het kijken naar een C-shaped Seamaster. Rustig afwachten tot er een mooie voorbij komt, soms op strap. Prachtige bracelet, bewaar die rechte endlinks. :wink: Zijn dat 549s?

dokter h zou wel eens de Mexico Holzer Bracelet influencer van het forum kunnen worden als dat ding (70s Speedy afgeragd edition) komend voorjaar terugkomt van service.

1 like

Thanks! Het zijn 548’s voor iig de Seamaster 145.006 en 145.016

1 like