Lekkere foto zeg!
Eh nee toch? De kleine seconden zijn de “running seconds”. Voor de chrono kijk je naar de grote centrale wijzer? Dus nee, ik vind het niet logisch. Storend is het daarentegen ook niet.
Dat is correct dan toch? Je pakt de minuten op de subdial met vergrote print en seconden van de centralewijzer. De lopende seconden en chrono uren kan je kleiner laten want minder relevant.
Anyway, naast het nut zie je het inderdaad niet op andere Speedmasters (die ik ken iig), wat het een leuk detail maakt.
Om op te eten ![]()
Schitterende foto!!
Thx! Die warme plaat komt hier zo mooi uit ![]()
Bij de moderne staan de ‘60’, ‘20’ en ‘40’ dus ook hoger dan bij de minutenteller. Alleen dan wel inderdaad hetzelfde font, zoals ook later bij de serviceplaat van de 345.0802.
Mee eens en zou ook de reden kunnen zijn. Meer vragen dan antwoorden bij deze referentie en dat maakt het voor mij alleen maar leuker!
Goede belichting in de lift
Wijzerplaat van deze Speedymoon heeft een soort zijdeglans. Sommigen, zoals die van @PloProfesseur hebben dan weer een matte plaat. Leuke verschillen binnen de kleine oplage van deze referentie.
Dat blijft toch een fantastische knaller!
Precies “oud” genoeg. Wellicht ook eens in duiken de 80’s en 90’s speedmasters.
Ik ben bijna klaar met de service van mijn broad arrow. Volgende week het uurwerk afregelen en dan de kast weer inelkaar met een nieuwe set pushers, hesalite en O-ringen.
En dan is mijn eerste high end service een feit. Best een beetje trots op