Wie zegt welke prijs ik onderhandeld heb? Ik heb altijd een prijs gehad kn mijn hoofd voor een tin tin en dat ook betaald dus heb er vrede mee. Ik heb het achteraf gezien en ik heb de advertentie gemist, maar dat zijn vijgen na pasen ![]()
Gelukkig proeft het als vijgen en niet als zure druiven ![]()
(Ambitieus) doel stellen, durven toehappen als je iets vindt, en niet meer omkijken. Anders verlies je de focus op je volgende doel ![]()
Waar ik eerst wel enthousiast was over de service die omega uitvoerde ben ik nu toch wat sceptischer. Door een forum-lid werd ik gewezen op de uitlijning van de bezel. Ik was zelf wat druk en het was me eerlijk gezegd niet opgevallen. Na een inspectie lijkt het ook alsof de secondewijzer van de chrono niet lekker recht op de marker staat. Het is beide niet veel maar toch wel onacceptabel voor me denk ![]()
Het kan altijd de hoek zijn waarop je het bekijkt maar dit is toch niet helemaal wat je mag verwachten volgens mij.
Vervelend, maar garantie op service/onderhoud is er wel toch?
Misschien was het een stagiair die je lozzie te grazen heeft genomen ![]()
Dat komt helaas wel vaker voor. Ik heb het ook op mijn Speedmaster. Ook de minuten- en urenwijzer zijn niet echt lekker op een lijn. Als de urenwijzer op een heel uur staat, is de minutenwijzer al een stukje verder. Toen mijn Speedy een kleine fix nodig had, vroeg ik of de wijzers gelijk even goed gezet konden worden, maar dit is toch wel een secuur werkje.
Mij was verteld dat de wijzers machinaal aangebracht worden. In ieder geval bij de productie. Ik weet niet hoe het gaat als die een servicebeurt krijgt.
Als ik terug scroll zie ik o.a. een Apollo 11 35th Anniversary waarbij de bezel uitlijning ook niet helemaal lekker is.
Dit is toch niet acceptabel? Dat het een secuur werkje is weet ik, maar je betaalt een flink bedrag voor zowel het horloge als de service, dan mag je perfectie verwachten vind ik.
Dit had ik ook. Onder garantie weggebracht, servicebeurtje gehad en de wijzer er opnieuw op geplaatst. Staat nu wel rechter, al wijkt hij als ik goed kijk nu wat naar links waar het eerst naar rechts was😏 Volgens mij hanteert Omega ook enige marge. Kwam het ook bij de Fratello review tegen. Als je je eraan stoort zou ik hem gewoon laten opsturen.
Tja… maar als je na jaren eindelijk je grail hebt en je weet hoe lang het kan duren voordat die weer terug is ![]()
Ik heb er ondertussen mee leren leven en eigenlijk zie je het ook niet tenzij je er op let.
Als mijn Speedy toe is aan een beurt zal ik het wel aangeven.
Zo is het ook.
Ik dacht er laatst nog aan dat je je hele collectie verkocht om je Speedy te kopen.
Dat is pas doorpakken
ik zou het niet kunnen
Thanks ![]()
Als we een zekerheidje voor slechte uitlijningen willen kopen we wel een Seiko ![]()
Denk dat ik dat maar ga laten doen. Als je 7800 euro durft te vragen voor een horloge kom je mijn inziens niet weg met slechte uitlijning.