Tja, wat neem je mee als souvenir als je in Genève bent?
Precies een mooie moonswatch ![]()
1965 het jaar dat NASA de Speedmaster Officieel als missie horloges accepteert.
Tja, wat neem je mee als souvenir als je in Genève bent?
Precies een mooie moonswatch ![]()
Prachtig. En nog in de honey-moon fase natuurlijk
Hij is prachtig! De maan moet nog even 8 of 9 tikkies door. Het is vandaag halve maan. Zet hem vanmiddag nadat het mechanisme is gepasseerd eerst op nieuwe maan (blauw) en dan 7 nachten vooruit. (Bovenste Pusher = maan).
Nooit de datum en maanfase verstellen tussen 8 en 4 uur om er zeker van te zijn dat het mechanisme niet in werking is.
1 mei is het volle maan. Op 31 mei valt de tweede volle maan in dezelfde maand. Dit is de blauwe maan, gebeurd eens in de 2,5 jaar.
Once in a blue moon.
![]()
Barbaren!
Gelukkig zie ik de @PloProfesseur wel altijd even de tijd nemen om de Speedymoon netjes in te stellen. Het is idd een heel werk. Als ik de Moonphase pak voor 1 of 2 dagen dan moet ik eerlijk toegeven dat ik ook de moeite niet neem. Maar als ik van plan ben om hem voor langere tijd te gaan dragen of in ieder geval in de running hou als ik een dagje wat anders om doe, dan is correct instellen wel de moeite waard. Bij een NA in de honey moonphase natuurlijk ook ![]()
Datum staat overigens netjes op 24. U krijgt van Sjiel 1 punt.
Vergeet de DON niet.
Ja, dat vind ik een leuk ritueel en gebruik er een maan fase app voor.
Mocht je het vaker te veel moeite vinden dan weet ik wel iemand voor je Silver moon ![]()
Even een aperitiefje nemen en een plankje bestellen, cocktailsprikker erbij en genieten van het verstellen ![]()
Groeten van z’n broertje.
Wat mij betreft de leukste MoonSwatch tot nu toe, maar ik denk dat ie binnenkort int blauw staat.