Speedmaster only VII

Dank je en het is mij bekend, echter zijn de drukkers van de 105.012 erin geperst en vaak worden ze dan vervangen met de schroefversies.

1 like

Dit is toch gewoon top :rocket:

28 likes

20 likes

Wat blijft het toch een bandenslet :star_struck:

15 likes

Altijd fijn zo`n vrije dag, als je gisteren met die stortbuien een lekkage had…
Dan heb je tijd om op het dak in de troep met kit etc aan de gang te gaan. Speedy is okay, droog en krasvrijglas gelukkig :grinning::grinning:

nu een welverdiend uurtje zon pakken, goed weekend allemaal !

18 likes

15 likes

Echt een AI in persoon die @YY77 , al meermaals verbeisterd gestaan, ook met threads in omegaforum.

Ook door gewoon gebruik? Ik merk wel binnenshuis tussen seizoenen immense verschillen in luchtvochtigheid, gebruik daarom ook zo een peli case in het algemeen als box. Helpt ook (hoop ik)

1 like

Ja, laatst bij een horloge met persdeksel ook gehad, hij zat er goed op dacht ik maar na een week toch een beslagen glaasje aan de binnenzijde. Niet mee in het water geweest.

1 like

Opgebouwd vocht tijdens de fase dat het open is geweest? Kon niet meer uitdrogen nadat deksel erop gezet is?

Dat kan, maar ik denk het niet omdat ik altijd droogblaas met een balg, dus waarschijnlijk zat het deksel er net niet helemaal goed op, en de O ring sloot niet af.

1 like

18 likes

Goedemorgen allen en een fijne :sun_with_face:dag :sunglasses:

23 likes

Help me even.
Wat is het verschil tussen de FOIS en de Moonwatch? En dan bedoel ik niet de fysieke verschillen maar het verschil in verhaal/oorsprong van beide modellen.
FOIS eerste Omega in Space vanaf 1962.
Moonwatch eerste maanlanding 1969.
Zijn dit twee verschillende types Speedmaster geweest of is het gewoon een marketing verhaal?

De FOIS was het privé horloge van Walter Shirra bij zijn vlucht in 1962, de moonwatch is het horloge wat getest is door Nasa voor hun missies vanaf 1965.

Ok. En wat zijn de fysieke verschillen van die beide horloges van 1962 vs 1965 ?
Zien we die verschillen terug in de huidige Moonwatch / FOIS modellen?

straight lugs (1962) vs wired, alpha hands (1962) vs baton, alleen crownguards op de 3861.

Alleen crownguards op de Moonwatch bedoel je, denk ik. Want elke Moonwatch heeft crownguards en de FOIS types niet.

De EW heeft ook geen crownguards.

1 like

Zoals @YY77 al zei. Ook de grootte niet vergeten; de FOIS is 39,7mm dus een slag kleiner dan de “moon”watch

1 like

Dat is voor mijn gevoel op papier zo, als je alleen op de bezels zou meten zijn ze even groot. Verschil zit hem meer in de L2L die voor de straight lugs groter is en minder om de pols valt.