PloProfje erbij scoren zou Sjiel zeggen!
Nou dat zou eerder een PlofPlof zijn op mijn kleine pols ![]()
Horloges komen, horloges gaan. Speedmastervarianten genoeg, heel mooie ook. Maar de huidige ‘standaard’ versie, blijft voor mij dè Speedmaster. Beter wordt het niet. Gewoon het tofste horloge dat er is in mijn ogen.
Komt goed, mocht de begeerte weer opborrelen dan kun je altijd nog eens gaan kijken.
En soms weet je bij het passen dat het niets voor je is, dan kun je hem uit je hoofd zetten. Ook wel eens lekker.
Helemaal eens!
Helemaal eens, mijn Speedy 3861 sapphire gaat zeker op een dag weg bij mij en komt dan op de pols van mijn zoontje als die volwassen is.
Alvast op zoek naar een variant die bij mij zal blijven.
Even wachten, dan komt er een modsukoshi met verse service in het blauw.
Robert-Jan Broer heeft deze toch voor een scherpe prijs te koop staan? 7000 dacht ik?
Even bezoekje aan Fratello HQ ![]()
Heel bijzonder dit, de Snoopy zou voor langere tijd een “exhibition only” model blijven, vertelde de boutique manager. Dit omdat er veel vraag is naar het bekijken van het horloge. Ach ja, blijft een Gassan winkel.
![]()
Ik heb deze laatst gemaakt. Voor het eerst weet ik niet welke ik beter vindt: kleur of zwart/wit (of je vindt het allebei niks, dat kan ook).
Kleur! Locatie is een patattenveld?
Bijna goed, groot weiland omgebouwd tot wedstrijdlocatie voor het NK Autocross ![]()
Dat inderdaad. Maar goed, verder wel vriendelijk personeel als daar ben.
Kleur, de Speedmaster valt meer op.
Bij de zwart/wit versie valt hij meer weg in het landschap.
Dit blijft toch mijn favoriet. Ik hoorde dat ze er maar 600 per jaar maken. Er gloorde wellicht een mogelijkheid er eentje te bemachtigen maar ik schrok stiekem een beetje van de listprijs van 17k ![]()
Hier heeft Omega de schaarste in de listprijs verwerkt. Want los van dat het een prachtig ding is, is een verdubbeling tov. de normale speedy natuurlijk pure klets. De fysieke meerwaarde is marginaal.
Dat doet Rolex eigenlijk netjes. Alle listprijzen zijn logisch tov. elkaar gepositioneerd. Dat handelsprijzen anders liggen wordt extern bepaald.
Hier lijkt Omega zelf een slaatje uit de begeerte te willen slaan.
Zonder B&P weet ik er eentje in Frankrijk te koop voor 11k (2023 mint conditie).