Speedmaster Only

Het blijft wel een plaatje hè. Deze is uit 2005.

6 likes

8 likes

Ja. Maar waar? En voor hoeveel? En hoe vaak.

Ligt de service interval meer richting de 5 jaar of meer richting de 8 jaar bij onregelmatig dragen?
Omega geeft zelf aan tussen de 5 en 8 jaar, maar dat is op zich al een aardige bandbreedte.

Als het elke 8 jaar is en het kan ook bij een onafhankelijke, een goede onafhankelijke, voor ca. 500. Dan is dat al een heel verschil tov elke 5 jaar bij omega voor 750.

Wie kan en wil duidelijkheid scheppen?

Ga pas voor een service als het horloge buiten de (COSC) normen gaat lopen. Dus niet per sé om de vijf jaar. Service bij een gerenommeerde uurwerkmaker is prima maar ik zou zelf wel altijd voor iemand kiezen die door Omega gecertificeerd is. Dat moet voor rond de 500 zeker kunnen.

Zelf geen beste ervaring namelijk met de service van Omega zelf; duurt onwijs lang, is (te) duur en de kwaliteit liet in ieder geval in mijn ervaring te wensen over. Ga ik na zeven weken wachten en veel geld armer mijn horloge ophalen en wil ik het horloge op tijd zetten, heb ik ineens de kroon inclusief opwindstift los in mijn handen. Gaf me geen prettig gevoel. Dat heeft toen de lokale uurwerkmaker van de juwelier opgelost maar toch.

Let op; wanneer je de kast en/of band ook opnieuw wil laten opmaken (zit bij het bedrag in) dan zou ik wél voor Omega zelf kiezen, zij hebben immers de precieze specs, hoeken en “grofheid” van de brushed delen.

Kan prima bij een reguliere horlogemaker.
275 bij Nico Rijsman en dat is vakman.

Maar ook moderne? Of zitten er in moderne ( Calibre: Omega 1861) alleen onderdelen die door omega zelf te vervangen zijn?

P.s. aan alle, dank voor de info.

Wat vinden jullie van dit model? Staat nu op MP voor 1950,-. ik heb er nog geen 1 maar volgens mij vind ik de two tone modellen mooier… Verder vroeg ik mij af wat een hier een redelijke prijs voor is. Sorry het lukt me niet om een link toe te voegen dus hierbij een foto:

Zijn er ook two tone modellen die heel courant zijn?
Dit zijn heel wat vragen maar ik heb er dan ook absoluut geen kaas van gegeten :slight_smile:


Graag gedaan.:smiley:

2 likes

Als je een Speedy Pro wilt kopen, wat zou je dan kiezen: hesalite of glas? En waarom?

Ik mis de twee puntjes op 12 uur!

Hesalite. Onderdeel van het verhaal rondom de originele speedy, hoeveel van de A merken maken nog horloges met een plexiglas? Ook staat het mooier dan saffier, warmere gloed en geen witte rand.

3 likes

Ja, dat kan vaak wel goedkoper bij een Nederlandse horlogemaker maar het is wel belangrijk dat deze aan de juiste onderdelen kan komen en liefst door Omega gecertificeerd is.

100% eens. Ik had nooit verwacht dat ik dit zou zeggen maar, die kleine krasjes op hesalite hebben ook wat :wink:

Polywatch blijft nog lekker in de ladekast.

3 likes

My 2 cents: Double Sapphire… 1. ik vind zelf de lijn aan de rand van het glas mooier (maar dat is smaak) 2. Glazen bodem dus ook zicht op het uurwerk en 3. (Voor mij belangrijkste) ik heb deze dagelijks om(draag ook manchetknopen) en ben niet perse heel voorzichtig; minder krasgevoeligheid is heel prettig…

2 likes

Kortom voorlopig nog even niet voor mij. Eerst maar eens verder inlezen.

Maar wat een horloge. Elders hier heb ik gezegd dat hij saai is, en ergens is hij dat ook gewoon. Maar de aantrekkingskracht. En van het weekeinde er ook eentje om de plos gehad, wow.

1 like

Vers van de pers! De gouden Apollo 11 Speedmaster in “moonshine” goud. Even goed kijken wat nieuw is en oud in dit artikel. Hieronder de eerste foto’s. Nieuw co-axial uurwerk! Ik vind het niet erg geslaagd, teveel opsmuk achter en ik ben nog niet echt “into” gouden horloges in dit stadium van mijn leven :wink:

Retail 32.000 CHF = 28.000 euro.
1014 exemplaar worden er verkocht.

https://www.fratellowatches.com/gold-omega-speedmaster-apollo-11-50th-anniversary/?fbclid=IwAR1O7kVMkTieuTtYWKY41-a1lpNQkYp8tqg-0uM22O388CLH-NR933P4RvQ

1 like

??? Wat is er opsmuk dan?

Los van het feit dat ie prachtig is omdat ie gewoon veel op andere/oudere gouden uitvoeringen lijkt is de kleur van de bezel ook weer top!

Interessant om te zien dan Omega er voor gekozen heeft om toch af te wijken van de typische specificaties van de moonwatch. Saffier glas, co-axial movement en een open caseback. Helaas zijn ze vergeten om de hands van de nieuwe variant helemaal zwart te maken zoals de originele.

1 like

En een nieuwe band(aanzet), dat is een enorme verbetering!

2 likes

Je hebt het nu over de voorzijde, ik heb het over de achterzijde. Ik vind die donkerblauwe ring met allerlei overbodige informatie teveel van het goede in combinatie met de displays caseback. Sowieso iets wat Omega teveel doet de laatste tijd. Nogmaals, mijn mening :wink:

Videotje!

1 like