Speedmaster Only

Happy Speedy Tuesday

10 likes

Expositie van mijn fotografie cursus. Foto van mijn Speedmaster uitgekozen om te exposeren :smiley:

16 likes

Mooi, heb zelf heel lang gewacht mbt de aanschaf van een Speedmaster en uiteindelijk ook voor een FOIS gekozen met stalen band.
Met name door de rechte lugs en wijzers, anders gewoon een keer gaan passen.

15 likes

Hele mooie band! Enig idee waar ik deze kan bestellen?

Dank alvast!

Wat een vette combi op die band! :+1:

Helaas ga ik denk ik de speedmaster een tijdje missen, chrono reset niet helemaal perfect. Volgens vele valt het binnen de marges van wat je van een horloge van 4k-5k mag verwachten. In mijn beleving moet het gewoon kaarsrecht zijn voor dit geld.

Mensen hier ervaring met herstel binnen garantieperiode bij Swatch? Lange tijd kwijt? Moet ik nog erbij vermelden dat ze niet mogen polijsten e.d.?

Edit: en natuurlijk een fotootje erbij :slight_smile:

Edit 2: en gisteren dit (soort) bandje besteld:

Om een beetje dit idee te krijgen:

Draag bijna altijd blauw qua kleding dus de blauwe gloed leek me wel matchend :yum:

10 likes

9 likes

Een van de redenen dat ik uiteindelijk de FOIS heb afgeblazen, is dat ik online heel veel exemplaren met gierend scheef geplaatste (OK, zal een paar honderdste mm. zijn, maar ik zie het nou eenmaal meteen) chrono-urenwijzers zag voorbijkomen.

Dat, en het te vlakke saffierglas met die melkwitte ring. Anders had ik er nu al een besteld.

Het is gelukkig wel uit te lijnen via swatch, dus ik ga 'm wegbrengen.

Zou geen reden zijn om niet te kopen imo.

Voor mij zegt het iets over de houding van de horlogemakers die daar assembleren, en vooral over de final QC-medewerker die zoiets echt niet kan laten passeren.

Rhyme unintended. :wink:

Het is ook een klotewijzer om op te drukken. Hij gaat ALTIJD scheef. Dus, je zet 'm er al losjes een fractie scheef op; en draait de handle van het wijzer-opdruk-tooltje een fractie de goede kant op tijdens het aandrukken. Is voor mij de manier met de beste resultaten.

1 like

Ik mag weer meedoen hier. Deze keer eens geen Professional:

29 likes

:+1:

13 likes

Ik twijfel erg over deze Speedmaster. Wellicht laat ik hem toch weer gaan. Toch is hij erg fraai. Ik vind vooral de rechte lugs prachtig.

10 likes

“Vond” :wink: Het lijkt bijna een verkoopadvertentie :joy::joy:

Oeps, da’s een oprechte tikfout. Twee letters naast elkaar. Pas het even aan. Ik vind de lugs nl. nog steeds mooi.

1 like

Heb hem ook in mijn handen gehad. Contrast met het erg witte wit vond ik niet zo. Snap het dus wel.

Kwestie van smaak. Hij is best uitgesproken. Voor mij iets te uitgesproken.

Snap wel wat je bedoelt. Heb bij deze een soortgelijk gevoel.

Dat kan hier;

https://www.uhrenarmband-versand.de/Uhrenbandversand-p1407h287s289-Uhrenarmband-20mm-sc.html

Fijne band trouwens. :ok_hand:

1 like

Dank je!! Heb er alleen echt net eentje besteld bij @Ko-Banden

1 like