Speedmaster Only

Dit is toch niet die van Marktplaats???

Als je dat gaat betalen verklaar ik je hoogstpersoonlijk compleet van de pot gerukt!

Die urenwijzer is inderdaad raar/kort!

Hier de mijne (nu niet meer) die ik net geplaatst heb.Jouw minutenwijzer is inderdaad anders. Alsof die van een mk 2 is of zo. Het tritium loopt niet helemaal naar het begin van de wijzer bij jou.

4 likes

Dit was de mijneā€¦ zoek de verschillen.

4 likes

De minutenwijzer dus.

1 like

Het is inderdaad die van MP.

Vintage Omega Speedmaster is nieuw terrein voor me, wat kost 68er met 321 dan tegenwoordig?

Ik zit me al de hele avond in te lezen op Speedmaster101.

Inderdaad nu zie ik het ook. Deze laat ik dus overgaan :+1:

1 like

Mocht iemand een correcte 68er weten dan hou ik me aanbevolenšŸ‘

1 like

Nice! :thumbsup: Wat voor fijne band is dat?

Wil je echt 7k betalen voor zoā€™n klok???

Jouw speedmaster heeft deze minutenwijzer:

2 likes

De moonphase is een knappe versie ! Onder andere het fijne randje rond de kleine dials vind ik heel geslaagd.
Toch een van mijn favorieten binnen het speedmaster clubje.

1 like

Nee, deze heeft een andere.

Is dat te duur dan?

  • De stalen band is niet correct (wellicht head only deal sluiten en band achterwegen laten).
  • De chrono hand is niet drop maar flat variant. Kan voor een 145.012-67/68. De chrono wijzer lume is wel qua kleur wel behoorlijk andersā€¦
  • Minutenwijzer is niet origineel
  • De uitlijning van de urenteller is niet goed, maar hier hebben veel 321 uurwerken last van (hour creep)
  • Bezel is correct
  • Kroon en pushers zijn wellicht vervangen, maar als het correcte replacements zijn dan is dit niet verkeerd om het 321 uurwerk te beschermen :slight_smile:
  • Kast ziet er scherp uit

Als je een serienummer hebt kun je dit ook grofweg checken op speedmaster101.com

Fotoā€™s van de deksel/binnenzijde kunnen ook een boel vertellen. Een 321 onderhoudsbeurt kan duur uitvallenā€¦

Afhankelijk van de vraagprijs zou ik verder onderhandelen. Bij twijfel over een 321 Speedy, NIET doen!

Dit soort modellen gaan tegenwoordig voor 7000+ en er zit een stijgende lijn in. Echter, voor dit model zou ik op dit moment persoonlijk niet meer dan 5000 betalen.

6 likes

In ieder geval is de vintage Speedmaster markt een mijnenveld. Lang studeren, veel plaatjes bekijken en goed opletten.

2 likes

Als je weet dat je twee jaar geleden 3500 kreeg voor hetzelfde en dat onderdelen voor een 321 steeds schaarser worden en je dus sneller naar Omega zelf moet dan gaat wat mij betreft de prijs/kwaliteit verhouding volkomen zoek. Als eeuwig Speedyfan kan ik het er niet aan uitgevenā€¦ :wink:

1 like

Wat @marijn hierboven zegt @XXoF.

Ik weet dat jij je graag enorm verdiept in de details maar het is echt tricky business aan het worden. Mede door de enorme prijsstijgingen van vintage.

1 like

Hier de link:

http://link.marktplaats.nl/m1147311976?

Ik heb de aanbieder al laten weten dat ik geen interesse meer heb.

Dank!!! @El_penumbra @marijn @Teunan87

Jullie hebben me net in elk geval voor een miskoop behoed denk ik!

2 likes