Speedmaster vraagje!

Classic watches is volgens mij ook uhrenfreund. … is van een Nederlander (tjibbe ). Levert altijd netjes met factuur. Je zou hem zelfs kunnen contacten.

Let wel op, hij verkoopt alles heel strak en netjes. . Dus ik vermoed net als @bert1 veel gepoets. …

Dit is degene die horlogerie alex te koop heeft zeker?

Hij ziet er prima uit zo op de foto. Ik zou echter geen vintage horloge kopen waarvan de witte wijzers zichtbaar zijn vervangen en waarschijnlijk ook fel licht geven in het donker terwijl de uurmarkeerders zijn verkleurd. Ik zou me daar aan gaan ergeren.

Het was inderdaad de Speedmaster bij Horlogerie Alex.

Vandaag ben ik wezen kijken en een optie genomen. Met dank aan bovenstaande tips.
Thuis eigenlijk meteen maar geld overgemaakt want ik krijg het horloge niet uit mijn hoofd.
Als het vandaag al op zijn rekening staat dan ga ik het horloge vandaag nog ophalen.

De wijzers blijken niet te zijn vervangen en alles is origineel en mooi.
Alleen de om doos zit er niet bij maar dat boeit mij niet zo. Band is origineel en met alle schakels!

Later meer in mijn nieuwe aanwinst topic.
:grinning:

Het is goed en vertrouwd kopen bij Mark.
En bovendien een aardige man.
Ik ben benieuwd naar de fotos.

Als de wijzers niet zijn vervangen, zijn ze relumed, maar dat lijkt me sterk als ik ze op de foto zie.

Het kan niet dat de originele 29 jaar oude wijzers nog geheel factory wit zijn en de wijzerplaat uurmarkeerders wel verkleurd zijn. Het is bij oudere speedmaters meestal andersom, dat de wijzers juist donkerder zijn verkleurd zijn dan de uurmarkeerders.

Of de uurmarkeerders moeten geel geschilderd zijn maar dat lijkt me al helemaal sterk.

Ook een interessante site: http://speedmaster101.com/

Dit zijn nieuwe luminova wijzers. In dertig jaar verkleuren wijzers, en is het tritium zwart geworden. Zou mij ook ergeren. Een vintage Speedmaster die oplicht in het donker…

Ja precies. Ik ben er ook zeker van.

Hoeft niet.

Dit was (een van) mijn oude van rond '80, met beslist de originele wijzerset.

[URL=http://s1101.photobucket.com/user/trebz1/media/AEB1C5A5-FB56-484D-9956-0AA62E1E6BBA-6056-00000477CE567229.jpg.html][/URL]

Die wijzers op jouw horloge zijn meer creme kleurig en niet wit/groenig?

Op mijn kleine scherm kan ik er geen groen in zien, maar als dat zo is heb ik niks gezegd.

Het is niet groen kan ik nu zeggen.
Prachtexemplaar al zeg ik het zelf!
:wink:

Ok gelukkig!

Ze geven dus ook geen licht in het donker neem ik aan?