Spiegeltje, spiegeltje…

Leuk topic, dit! Al twee jaar oud, maar nog niet eerder gezien. Dank @Karel11 voor het weer tot leven wekken.

Normaal zou ik het horloge wat ik hier wil laten zien in het Vintage gedeelte tonen, maar dit onderwerp past wel bij het object.
Een oud horloge, meegekomen in een lotje 'junk’met ‘parts & repair’ materiaal.

Het uurwerkje, een AS/ST 1950-51 werkpaardje liep goed, de wijzers waren nog mooi, de verchroomde messing kast was ook nog netjes. Maar de (zilveren!) wijzerplaat was geheel verpoetst. Geen merk meer te zien, de minuten streepjes waren ook verdwenen en verder zwierven er wat overgebleven lettertjes bij de 7 en de 9. Hoe iemand dat voor elkaar gekregen heeft is een raadsel, misschien was de oorspronkelijke tekst een soort decal, waarvan de losgeraakte resten over de wijzerplaat verspreid zijn, nadat iemand er met nat doekje op is gaan wrijven. Dit voorbeeld laat weer duidelijk zien: Van wijzerplaten moet je afblijven!

Hier een quick and dirty plaatje van het horloge zoals het binnenkwam.

Merkloos Zilver 1

Het was qua model en maat (34mm) best nog een aardig horloge. Het glaasje was nog goed te polijsten, de zilveren plaat met de opgelegde cijfertjes op zich nog wel onbeschadigd. D.w.z. geen krassen en putten. Maar qua tekst en merkindicatie was er met de dial niks meer te begennen. Totaal verloren? Nee hoor. Ik besloot om dan maar helemaal door te poetsen, totdat er een anonieme glanzend zilveren wijzerplaat overbleef en ben niet ontevreden over het resultaat.

Dan maar geen merk!

De voorkant glimt nog harder dan de roestvrijstalen achterkant. Spiegeltje, spiegeltje aan de hand.

3 likes

Zolang die buik er zit geen spiegelselfies hier. :frowning:

images (6)

1 like

De Tissot lijkt wel een spiegel…
In de zon

Fortis met wolken lijkt wel een spiegel…

2 likes

8 likes

2 likes

2 likes

Oud topic nieuw leven ingeblazen. Zag dat ik al eerder gepost had.

Deze 2 passen hier ook.

.

2 likes