Spinnaker Dumas

Ik ben sinds mei de eigenaar van een Spinnaker Dumas met een Japan NH35 TMI Automatic uurwerk. Eerlijkheid gebiedt dat ik wat teleurgesteld ben in het horloge, toch nog altijd 400 Euro. Waarom dan? Ik vind de uitstraling van het horloge wat tegenvallen, maar ik kan me voorstellen dat dit persoonlijk is. Daarnaast is de band erg log, draagt niet lekker en bovendien werkte de sluiting niet goed. Dat was geen probleem, omdat ik verder de band toch wilde vervangen door een siliconenband. Wat ik teleurstellender vind is de gangreserve: deze is nog geen dag wat mij rijkelijk kort lijkt. Tot slot: Spinnaker werkt online: dan zou je verwachten dat contact en dergelijk beter geregeld zijn dan het is. Het aanmaken van een account maakt dit niet beter, evenals registratie van het horloge. Kortom, het horloge vervult niet echt de verwachtingen die ik had en ik denk dat ik niet gauw nog een keer een Spinnaker zal aanschaffen.

Ik begrijp deze post niet. Spinnaker werkt niet enkel online, maar heeft meerdere verkooppunten in Nederland. Koop daar dan. Als iets tegenvalt, stuur je het toch terug? Als de gangreserve onder de specificaties is, doe je toch een beroep op de garantie? Allemaal veel productiever dan hier een topic openen. Voorts is er een Spinnaker Only topic:

Daar aanluiten zou logischer zijn en wellicht ook productiever :thinking:

1 like

Een NH35 hoort iets van 40 of 41 uur gangreserve te hebben. Ik hoor veel meer goede dan slechte verhalen over Spinnaker, stuur ze een email en het lijkt me dat ze dit gewoon netjes op gaan lossen voor je.

1 like

Ik heb een paar Spinnaker horloges gehad, goede kwaliteit voor het geld, niets mis mee.

Ook mijn ervaring met de Seiko NH35/36 uurwerken is positief. Het zijn robuuste werkpaarden die doen wat ze moeten doen.

Zoals al eerder gezegd, als de gangreserve zo kort is, meteen reclameren. Misschien eens een mailtje sturen naar Seriouswatches?

Zuur, zeker als je €50 teveel betaald hebt :slight_smile: .

Ik ben tevreden van de Spinnaker kwaliteit. Geen horloge om op verliefd te worden, maar prijs kwaliteit beter dan Seiko.

Potverdorie het is wel teleurstelling op teleurstelling heftig zeg.

1 like

Zo heftig dat je er dubbel van gaat posten

Wel fijn dat ik 1 teleurstelling kan wegnemen.

1 like

Heb zelf een keer een Spinnaker Croft gehad, vond het een prachtig horloge voor het geld. De wijzerplaat was echt mooi gedetailleerd gemaakt en de bronzen kast straalde kwaliteit uit. Helaas was het horloge veel en veel te groot voor mijn pols.

Had het overigens tweedehands gekocht en heb dus geen ervaring met aankoop of aftersales vanuit Spinnaker.

Wel zuur van jouw ervaring. Geeft toch geen lekker gevoel bij een horloge. Een looptijd van minder dan 24h is ook veel te weinig voor dat uurwerk. Daar is gewoon iets mis en het is jammer dat dit je gevoel over het gehele merk beïnvloed.