Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 11)

Oeh die Master is dik :ok_hand:

1 like

1 in bestelling staan :wink:

2 likes

Bij Joe?
Vertel!

2 likes

Ben in een gierige fase dus geen zin om €100, of meer te betalen voor een vintage canvas bandje .
Dus op Ali bandje bestelt die ik zelf een distressed look wil gaan geven, leuk om te proberen.

3 likes

Chlorix?
Wat ook best cool is en lekker draagt zijn de canvas van Miros Time.
Keertje in de wasmasjien en ze zijn distressed. Ben je voor twee tientjes klaar…

2 likes

Pff, das toch een instant buy als je dit word aangeboden. :speak_no_evil:

5 likes

Oke :+1:t2:

Deze onderweg maar dan met rvs buckle

2 likes

Ziet er niet verkeerd uit.

1 like

Haha, thanks, man! En scheelt niet veel!:grin:

1 like

Ok ik ben weer eens de bocht uit gevlogen en moet dit even met jullie delen…
Zoals de meeste ondertussen wel weten heb ik een zwak voor duikers, zeker Squale en helemaal als het dan ook nog vintage is.
Normaal ben ik niet vies van een projectje, het heeft zelfs mn voorkeur omdat het dan een beetje betaalbaar blijft.
Maar nu kwam ik iets tegen wat ik echt niet kon laten liggen, een Squale 1521 MK2 uit 1988 (je kan me alles wijsmaken, geen idee of dit laatste klopt…)
Nu is 1988 mijn geboortejaar en het horloge heeft ook duidelijk net wat andere details dan de moderne 1521s.

Eerst even genieten:

Dan door naar de achterkant, hier zie je dat het logo niet gelaserd is zoals de moderne

Maar de grootste verschillen zitten aan de voorkant:

De hoeken liggen net wat anders, de kroon lijkt wat minder bol en de lumepip is anders.

Ik kan in ieder geval niet wachten tot hij binnen is :star_struck:

13 likes

Gaaf, hoor! Gefeliciteerd!

Ik geloof het wel.
Maar, misschien kan @SirSqualeWhale uitsluitsel geven?

3 likes

Hee tof jij hebt hem!! :grin: @VriesKou had hem ook al gespot en kwam erover op de lijn. Wij hadden hem ook al zitten analyseren :face_with_monocle:

Dat sowieso! :ok_hand: Ik zit zelf nog wel te twijfelen of dit een échte vintage uit de jaren 80 is óf een NOS variant die Squale rond 2008 heeft uitgebracht met NOS onderdelen uit het magazijn. Ik twijfel omdat deze Squale geen serienummer tussen de lugs heeft. Niet dat het heel veel uitmaakt want het is zeker een tof horloge. :yum: :clap:

2 likes

Zou de lume dan niet in betere staat zijn?
Anyway, grappig dat jullie hem ook al gespot hadden!

3 likes

Dat heb ik dus wel gedaan o.b.v. de info van

So; there are 1988 1521 with acrylic inserts and the magic ‘88’ serial numbers; and there are 1988 1521 with aluminium inserts and ‘88’ serial stamping. But there are also quite a few (around 100) 1521 out there that have many similar features to these 88s, but… they were made out of spare parts when the factory first re-opened in 2007, and they do NOT feature ‘88xxxx’ serial numbers.

Dat gaat dus over het

Dat zou ik wel verwachten, maar ik ben geen expert. Ik had er te veel twijfels bij maar kan er dan ook niks zelf mee/aan doen :man_shrugging:
Maar vind hem er wel vet uit zien :laughing: :ok_hand:

4 likes

Ach weten we dat ook weer, you win some you lose some :confused:
Wel weer leuk dat dit dan de eerste serie is die gemaakt is na de heropening :+1:

4 likes

Er staat er hier ook een in de planning voor de bronze Squale. Van cloqstraps.

Leuk man! Is deze met T ritium ?

1 like

Sowieso win je hoor! :grin: Hele toffe 1521. Net als mijn “T-dial” collector-items :sunglasses:

10 likes

Ik durf het bijna niet te zeggen maar het wordt wel een keer tijd om met wat Squale mensen bij elkaar te gaan zitten om deze vintages en andere Squales, collecties te bekijken, leuk de verschillende horloges…
Ik heb er zelf ook wel een paar en dat kan einde van het jaar zomaar anders zijn.

6 likes

Ja volgens de wijzerplaat wel T- Swiss Made -T dus zowel wijzers als plaat.

1 like