Vandaag mag die weer.
Kwam nog een foto tegen van mijn eerste squale.
Op alles behalvecstaal het mooist😎
Oeh die band heb ik ook liggen voor exact hetzelfde horloge ![]()
Moet alleen nog 1 losse schakel zoeken, band is nu net te kort ![]()
Ik kijk nu met een schuin naar een Squale 1521. Maar ik kan nog geen keuze maken voor welke uitvoering. In deze kroeg lijkt mij dat er genoeg stamgasten zijn die mij op weg kunnen helpen.
Ik heb daarom een poll toegevoegd.
Wat ik niet mooi vind is wanneer er squale in de zijkant van de kast gegraveerd staat. Is dat iets wat alleen bij de oudere modellen is?
Verder beperk ik mij tot de atmos 50 in 42mm.
Ja weet niet precies de productiejaren, maar tegenwoordig doen ze dat niet meer.
Het is overigens minder storend dan je zou denken.
Ja, dat is niet meer. Ik heb alle 3 de opties (meermaals) gehad. In eerste instantie wilde ik kiezen voor brushed/polished omdat dat gewoon het meest verfijnende is, máár ik ga tóch voor polished omdat dat gewoon is hoe een 1521 moet zijn
(vind ik!)
Edit; wordt het je enige of iets wat je vaker wil dragen? Of gewoon een ‘fun piece’ voor de zomer? Indien 1 dan zwart, indien 2 dan blauw ![]()
Helemaal mee eens ![]()
Ik vind dit ook wel een alleskunner die gemakkelijk te combineren is en de plaat is geweldig!
Maar eerlijk is eerlijk, een blauwe polished is ook heerlijk ![]()
Volgens mij zijn ze daar rond 2019 mee gestopt. Echt heel storend is het niet. Op foto’s lijkt het ook veel meer ‘aanwezig’ dan in het echt. Ik vind het persoonlijk wel een leuk detail. ![]()
Dat is ook super lastig! Ik ben er zelf ook nog niet uit.
Eigenlijk kom je er alleen maar achter door er gewoon een te kopen en proberen. Jezelf ook al op de lijst gezet om de 1521 FIFFER te proberen?
I know ![]()
Eensch!
Heb ik naar gekeken maar ik zag alleen maar 20mm. Ligt wellicht aan mijn zoek-skills, maar het wordt waarschijnlijk een MN of een Velcro (heb een site in UK gevonden).
Oook mooi. Oranje wijzer is ook dikker?
Nog een vraag over de chapter ring. Die is altijd gepolijst als de kast ook gepolijst is? Even zo bij blasted?
Op sommige foto’s van de classic zwart lijkt de chapter ring wel afwezig, terwijl die bij bijvoorbeeld de blue basted weer heel aanwezig is. Of komt dat door de kijkhoek?
Ja, dat blijft natuurlijk heel persoonlijk. Mijn eerste was een blasted blue. Vind ik nog steeds een fijne uitvoering. Maar goed, ik heb er meerdere gehad. Ook polished en dat kan ook heel mooi zijn. Vind bijvoorbeeld mijn full-lume met polished kast, ook heel geslaagd. Ik denk dat jij de enige bent die kan bepalen wat jij het mooist vindt en waar je dus uiteindelijk voor gaat. ![]()
Deden ze inderdaad in de jaren '10. Maar is inmiddels ook wel een beetje verzamelwaardig en eigenlijk best
Voor zover ik weet wel.
Jouw mooiste imo ![]()
![]()
Dan zijn ze helaas niet in 18mm leverbaar…
De wijzer is idd dikker
Dat andere weet ik niet precies