Echt? Is dat een goed of slecht teken?
En waarom is er niemand anders die dit model heeft?
Nou ja, sowieso is ie er nog niet zo lang; paar maandjes. En verder zie je toch dat we hier erg gehecht zijn aan de 1521 en, als goede tweede, de (full-size) Matic. Misschien een beetje vergelijkbaar met dat je van, bijvoorbeeld Omega héél erg veel Speedmasters ziet en dan, als goede tweede, de SMP300 en veel minder de overige modellen. ![]()
Volgens mij zou een olijfgroene ook wel goed staan.
Interessant. De 1521 is ook het model wat mijn interesse in Squale heeft aangevuurd. Vooral de blauwe gepolijst is op foto een eyecatcher. Toch als ik naar de 1521 kijk zijn er een aantal punten die ik iets minder vind en beter vind bij de Matic (S). Markers die van een metaal zijn ipv geprint.
De chapterring die “kaal” is, maar wel goed zichtbaar is bij de 1521 vind ik op foto té. De Matic S doet een soort van seikoachtig iets door streepjes en kleurtjes toe te voegen.
De diameter is wel een punt wat als leek en afhankelijk van youtube / instagram moeilijk in te schatten valt. 39,42,44mm. Die 44mm van de Matic vind ik voor mijzelf echt te groot. En in geval van de Matic is het ook echt te dik. De 1521 COSC is denk ik de mooiste van de 1521. Kast en wijzerplaat zijn een stapje omhoog in kwaliteit.
Voor mijzelf is het een vergelijk zoals bij de verschillende Tudor BB’s.
Ik ben nu af gegaan op enkele youtubers dat de matic S draagt als een 40mm. Dat hoop ik dan maar, want dat is voor mijn pols ideaal.
Had ik de duikring van de matic(S) al genoemd. Dat ziet er toch serieus interessant uit met die diepte in vergelijking met een standaard aluminum insert?