Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 11)

Ja een te sterkte taper maakt het zeer ouderwets…

1 like

Heb jij ook al zoon ding :dolphin:

Ja, dat is de schuld van de heren influencers hier… zeker dit model :sunrise:
Er stond er hier onlangs toch één te koop? Had me keurig beheerst, tot het moment dat deze verkocht bleek en de FOMO er achteraf genadeloos in hakte.
Gelukkig zag ik bij toeval nog eentje elders in Europa, zelfs met de bracelet erbij.

4 likes

Ja eerst het kikkerbadje he!
Toezicht houden, niet uit het oog verliezen. Ineens gaan ze kopje onder en dan is het ellende.
Hele mooie Squale, die plaat doet het goed!

@kesj Ik vind hem wel nice zo hoor. Leer en duikers. Ach… staat prima.
Wat ligt er op de achtergrond, mooie pepsi kleuren!

2 likes

Thanks. Ik ben ook niet vies van leer op duikers, hoor. Maar was het er wel mee eens dat het wat dressier is, terwijl ik op zoek was naar zomers (speels).

Dit is een foto van de webwinkel en ik heb Gemini daar mijn Squale in laten zetten. Helaas dus niet mijn horloge in de achtergrond :slight_smile:

1 like

Ahh kijk aan., leuk verhaal! :dolphin::white_check_mark:
Via C24 in Italië gekocht soms? :thinking:
Plaatje voor de sfeer :smile:

10 likes

Nou, kort samengevat: een via Zweden aangeschafte Singapore LE van een Italiaanse fabrikant van Zwitserse horloges. :earth_africa:

4 likes

Ik heb m direct in Singapleur gekocht
En na mij volgden meerdere hier
Ik wil m nog n keer op staal zetten
Dan neigt ie wat naar een blauwe Cosc denk ik

Ja, ik had eerst ook serieus aan de blauwe COSC gedacht, vanwege de daar op dezelfde manier polished/brushed case en de opgelegde indices die de Sole Cascante ook heeft.
Ik vond alleen voor de meerprijs voor COSC nauwkeurigheid het voor mij niet echt waard, daarvoor heb ik al andere kandidaten in de verzameling, deze is een soort summer snack… :desert_island:

Denk trouwens dat de zwarte bezel nog best verschil maakt in uitstraling vs de blauwe COSC.

2 likes

Middag :sunny:

11 likes

Dat bedacht ik mij ook al., dus het vergelijk verhaal gaat niet op

De blauwe Cosc is trouwens op kleine details anders, dus het is niet alleen het uurwerk

1 like

Die combo ga ik ook eens proberen :grin:

1 like

Draagt ook super :ok_hand:t2:

Weekend. :beers:

14 likes

Fijn weekend

16 likes

Cheers, gentlemen! En een goed weekend!:beers:

15 likes

Fijn weekend!

12 likes

Prettig weekend,

Update,

En speelkwartier afgelopen :laughing:

19 likes

Vraagje, wat welk materiaal zijn de moderne 1521 bezel inserts nou eigenlijk?
En dan bedoel ik specifiek de (originele factory) inserts mét lume en zónder lume pip.
Is het aluminium (of ander metaal), keramisch, saffier? Lijkt me eigenlijk te mat voor saffier en ik begreep dat ze tegenwoordig geen alu meer gebruikten (m.n. in de versie zonder pip?), maar in sommige andere (non-Squale, bijv. Omega) horloges ziet keramisch er toch heel anders uit.

Ben blijkbaar niet de enige die het verwarrend vindt, en zie dat er ook eerder al over was gediscussieerd. En daarbij lijkt Squale, typerend, niet heel consistent in welke bezel inserts nu voor welke uitvoering gebruikt worden…

Yes