Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 11)

Inderdaad, maar als jij er geen probleem mee hebt is het toch goed?

Zie je hoe los die onder hangt

En dat zijn geen krassen bij de rechter Lug

5 likes

Nouja draag hem 1-3x per jaar dat zeg genoeg denk ik :joy:

2 likes

Klopt… Deze gaat voorlopig nergens naartoe! Ik zit sowieso flink in de consolidatiefase als het om horloges gaat.

Super vet!!

12 likes

Zo, die is inderdaad heel strak. Gefeliciteerd!

2 likes

Das toch veels te weinig :thinking:

Tja als je +/- 150 horloges hebt dan komt niet alles aan de beurt :sweat_smile:

4 likes

:scream::scream::scream: 150? Dat meen je niet…

1 like

Wat kan zeggen, het is je hobby of niet :stuck_out_tongue_winking_eye:

Sinds ik bijna 3 jaar geleden ben begonnen met het zelf onderhouden/repareren van horloges is het wat ontploft…

3 likes

Dat kan je wel zeggen ja .
Het woord hobby kan veranderd worden in verzameling…
Kan je ze zo bekijken als je een kamer in loopt?
Of liggen ze achter slot en grendel?.
Ik vind het wel fijn bij zo een verzameling als je er even naar toe kan lopen om te bekijken.
Dat heb ik 8n het verleden gehad met een verzameling Kreidlers.
Had er op een gegeven moment 16 staan en dan liep ik s, avonds even naar achteren om te kijken.
Rijden deed en doe ik er ook mee

1 like

Dan Marino Holy Shit GIF - Find & Share on GIPHY

Ik heb er 14 en vind dat al wat veel. :sweat_smile: :grin:

Heb je een (of een paar) overzichtsfoto('s)? Welke merken domineren/heb je het meest van? Zoveel vragen… :thinking: :wink:

4 likes

Ok I had this coming :rofl:

Nouja eerst, goedemorgen nog!

Ik bewaar mijn horloges thuis achter slot en grendel, althans de duurdere, de rest zit gewoon in verzameldozen.

Mijn verzameling is uiteenlopend van de jaren ‘30 tot ‘70 ongeveer, aangevuld met nieuwe horloges.

Van Omega, Certina en Seiko heb ik de meeste horloges, maar ik heb ook een voorliefde voor chronografen.

Hier wat random wristshots uit de collectie:

En zo kan ik nog wel even doorgaan :face_with_peeking_eye:

6 likes

Wow, mooi spul! Leuk om te zien, allemaal!:star_struck::+1:

Om weer even een beetje Squale erin te gooien, hier mijn WOTD.

Geniet van het weekend, Squale amici!:beers:

9 likes

Oeh ja dat doet me denken, ik ben ook erg benieuwd naar de Fiffer, nog een week 12 wachten voordat hij op de mat ligt :partying_face:

2 likes

Dat is een mooie diversiteit!
Knap hoor om dat in zo korte tijd bij elkaar te verzamelen!

1 like

Ja er zijn weken geweest dat er minstens 5 stuks binnenkwamen :joy:

Het servicen en repareren van de horloges is ook een leuke bezigheid, het mooiste zit eigenlijk binnenin:

7 likes

En doe je dat horloge maken servicen als autodidact of heb je een opleiding, cursus gedaan?

1 like

Autodidact met veel lezen, filmpjes kijken en praten/discussiëren met andere hobbyisten.

3 likes

Knap hoor! Ik doe het je niet na…

1 like

Alles is te leren, alleen is het selectief beginnen (dus alleen simpele handopwinders) en veel weggeschoten onderdelen zoeken :face_with_peeking_eye:
En een aantal projecten heb ik halverwege weg moeten leggen omdat ik op dat moment de skills/tools/durf er niet voor had, later pak je deze weer op en lach je erom!

6 likes

Denk ik ook, maar hij smeekt om een rode summit :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dank heren :pray:

@Tech-neut wat zit er in de pijplijn?

Ik heb sinds een week of wat last van dat mijn horloges in m’n polsbot of ‘knook’ (aldus @Kleine_gup_in_grote_oceaan) snijden :thinking: nou zijn zowel de Benthos als 1521 vrij scherp gevormd daar, maar heb daar eerder nooit last van gehad :man_shrugging:

6 likes