Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 11)

Coole :shark: van harte met de aanwinst.

2 likes

Buongiorno Squalisti :+1:
De kleine moet zo naar zwemles, dus er moet natuurlijk wel een duiker om als ik langs de kant moet staan :joy:

14 likes

Sorry, is nog niet af geweest…

Wel een goedemorgen allen…

12 likes

Goedemorgen,
Het is je vergeven Hein, de Seamaster is ook wel heel gaaf.

2 likes

Hij is echt heel fijn idd! Maar dat ik niet heb gewisseld heeft ook wel met drukte te maken hoor. :wink:

2 likes

Je loopt wel een dag achter :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik heb de Synchron een keer leeg laten lopen (gewoon na dragen) en hij haalt 68 uur en 40 minuten :ok_hand:
Ik weet niet of er een (groot) prijsverschil is maar ik snap niet waarom er niet meer SW200’s worden vervangen voor deze LJP’s :man_shrugging:

Die rotor gaat ook als een malle (op een goede manier), als je één keer je pols zwiept draait ie denk ik 35/40 rondjes :sweat_smile:

10 likes

Goede vraag, wie geeft het antwoord? :thinking:

Èn goede morgen allemaal :slightly_smiling_face:

11 likes

14 likes

Maar draait ie dan vrij of windt hij het uurwerk op?
(Ik denk het eerste…)

2 likes

Volgens mij allebei, ik voel weinig tot geen verschil met leeg/vol waar een SW200 dan nog maar nauwelijks beweegt (voor mijn gevoel/gehoor in ieder geval), maar in ieder geval óók het tweede want dat doet ie ook vanuit stil liggen/staan (en dan gaat ie netjes lopen) :man_shrugging:

Het moge duidelijk zijn dat ik geen techneut ben :sweat_smile:

Ik wilde deze o.a. graag eens proberen om het uurwerk en die bevalt heel goed. Er zit ook helemaal géén speling/wiebel/rammel in waar ik een SW200 nog wel eens vind/hoor rammelen als je hem schudt.

Dit staat er bij Synchron over geschreven:

LJP G100 GENUINE TOP GRADE SWISS MADE MOVEMENT, adjusted in 4 positions at LJP, 24 Jewels, ball bearing rotor, hacking seconds, 24bph (lijkt me een foutje? :thinking:), high End KIF shock protection, uni-directional one piece solid Tungsten winding rotor attached with 3 screws. Beryllium Copper self lubricating gears

Tungsten is naar mijn weten zwaar, hoe iets met 3 schroeven vast kan zitten en dan nog ronddraaien weet ik niet, maarja nogmaals geen techneut :sweat_smile:

Edit; oké zo dus

5 likes

Ik denk inderdaad ook vrijloop, want dit uurwerk wind maar één richting op.

Rotor Direction: Clockwise (uni-directional)”

Maar inderdaad wel hele fijne uurwerken. Met een hele hoge gangreserve. Ik ben er ook fan van! :raised_hands: Ik had de achtergrond al eens eerder gecheckt, uit m’n hoofd gezegd is het sinds enkele jaren (edit: 2012) onderdeel van het Japanse Citizen (Miyota), maar dan Zwitsers. Ik denk dat dit de komende jaren een beste concurrent wordt van Sellita, want op papier is is de LJP gewoon al beter.

La Joux-Perret G100

8 likes

Een kant dus, denk dat je gewoon de vrijloop ziet, de SW200 is bi-directioneel.

2 likes

Ik zie helaas niets, ik voel en hoor het, zal hem zo eens proberen de andere kant op te slingeren :stuck_out_tongue_winking_eye:

Das jammer @royke74, maar het voelt wel lekker :joy:

Ja dat geeft wel behoorlijk wat meer flexibiliteit dan die 38 van de SW200/ETA-2824 :ok_hand:

Ik las ergens dat je bij een bepaald horloge kon kiezen tussen SW200 en LJP G100 en daarbij was die laatste +£250/$340 maar ook dat de prijs van de LJP gewoon op gelijke hoogte zou moeten kunnen komen bij voldoende inkoop :man_shrugging:

4 likes

Phoe dat is wel een flinke meerprijs… Maar los van de gang-reserve zet ik mijn geld op LJP. Want ik heb net iets teveel gedoe gehad met vrijwel nieuwe Sellita uurwerken.

2 likes

Ik kan hem ook met de klok mee met een klein zwiepje flink rond laten vliegen :sweat_smile:

1 like

Grappig! Zal me eens verdiepen in dit uurwerk om te kijken hoe de automaat werkt.

1 like

Graag! Ben benieuwd (en snap er zelf geen reet van), dus als je het daarna ‘simpel’ uit kunt leggen :raised_hands::sweat_smile:

Denk wel dat ie nu nog niet volledig opgewonden is, heb hem vanochtend om gedaan zonder handmatig op te winden, weet niet hoe snel dat gaat.

Goede middag,

19 likes

14 likes