Lekker bakkie! (heb zo’n allergie voor ‘een koffietje’)
7 maart.
Poselein/aardewerk? Dat spat lekker uitéén…
En dan wordt tegenwoordig een bakkie wel weer misbruikt voor een glaasje, snap jij het nog?
Wist even niet waar anders ik dit kon posten, maar in de Squale kroeg moet het kunnen. Anyway moest wel even gniffelen om dit statement bij het DHL punt:
P.S. de beste man heeft nog wel meer wijsheden op z’n muur geprikt…

Hier kun je alles delen. Alleen maar begrip hier.
![]()
Later deze maand hoop ik eindelijk een squale Militaire te kopen! Daar kijk ik erg naar uit
Hebben jullie misschien nog suggesties voor fijne/ mooie rubber banden en waar ik deze kan kopen?
Ik heb ergens voorbij zien komen dat Isofrane de holy grail zou zijn… thoughts?..
Gewoon de standaard tropic van Squale (dus niet deze met gaten) is een van de fijnste banden op de markt ![]()
Een isofrane is veel te dik voor een 1521
Prachtig, ga je geen spijt van krijgen. Tropics doen het altijd goed, isofrane heb ik niet maar vind ik er wel altijd goed uit zien, maar geloof dat deze niet ‘tapered’ is, wat is wel altijd fijn vind.
Goed plan! ![]()
Isofrane is meer iets voor een Seiko vind ik…
Waarschijnlijk zou ik zelf een Bonetti Cinturato proberen., ze zijn als een echte duikstrap wel wat langer dus als je pols 16cm is dan heb je wel wat lengte strap over.
De zwarte is niet op voorraad maar komt wel weer…
Wolbrook maakt mooie Tropic Straps. Mooie lengte. Ze hebben momenteel niet alles met blanke buckle op voorraad zie ik…
Neem aan dat dat ook wel weer komt.
Maar je kan ook Canvas of een Nato proberen…
Als de kast van de militaire blasted is kan die wel een rechte Strap hebben.
Anders graag een Taperende Strap .
Maar doe vooral wat je zelf leuk vindt!
Goede morgen allemaal,
Zo, na 8 keer doorklikken naar alle topics heb ik volgens mij alles wel gelezen wat over de HFLE is gezegd. Van introductie tot stemrondes, tot de nummers en de uitreiking. Mooi om te lezen hoe hij hier tot stand is gekomen maar jammer dat ik hem destijds gemist heb (minder actief).
Toch mooie informatie voor als ik hem in bezit heb (
)
Wat is nog mistte was het tot stand komen van het ontwerp, maar ik begreep uit de berichten dat dit een voortraject is geweest buiten het forum om.
Ja klopt, ontwerp was “besloten”
Heel erg bedankt voor de goede suggesties! Hier kan ik wat mee!
Ik zie op de website van Squale zelf een oranje tropic staan- @VriesKou - ik denk dat dit degene is die jij bedoelt toch?
Morning all
maar ik begreep uit de berichten dat dit een voortraject is geweest buiten het forum om
Niet zozeer buiten het forum om, maar door een denktank van HF leden.
ontwerp was “besloten
Dat klopt, en in voorgaande edities bleek het ‘in samenspraak beslissen’ soms dermate lang te kunnen duren, dat de uitlevering ook een half jaar tot een jaar kon verschuiven. En dat wilden wij niet.
Daarnaast was, ook na lang beraad, de visie van de denktank duidelijk. De voorbereidingen waren namelijk eind 2022, begin 2023 al in volle gang.
De HF leden die hetzelfde zagen deden mee. Wij wisten natuurlijk van tevoren (net zoals bij alle andere edities) dat je niet iedereen blij zou maken.
Deze standaard Squale tropic:
Draagt fijn, soepel en trekt geen stof aan ![]()
Of, zoals @Tech-neut al aangeeft: een Wolbrook Tropic, draagt ook fijn en ruikt lekker ![]()
@VriesKou heeft gelijk, Isofrane is te dik voor de Militaire
Veel plezier van je aankoop!! Krijg je geen spijt van ![]()
Er staat er hier een te koop, weliswaar met een gepolijste buckle, maar wel de originele Squale,
Geen belang bij de verkoper trouwens
Te koop deze Squale Tropic zwart, ongedragen 1 gaatje erbij gezet. Maat 8,5 en 20 cm strap lug 20mm naar 16mm Vraagprijs €85 +post [20260429_154429] [20260429_154409] [20260429_154451]
Niet zozeer buiten het forum om, maar door een denktank van HF leden
Ja chapeau voor hoe jullie het hebben aangepakt.