Gelukkig maar. Dan ben ik gerust gesteld ![]()
Dat is inderdaad wit, gelukkig is het een wat meer gebroken / eggshell wit, dat vind ik fraaier dan knal-wit dat je ook wel eens ziet. Ik denk dat het ook komt door het gebruikte materiaal - de oranje en de gele hebben een beetje het zelfde effect.
De oranje lijkt inderdaad dus ook minder ‘fluor’ dan bijv. de Squale tropic, maar voor mij precies goed op de 1521. De veel besproken goedkope Ali / CNS FKM banden vind ik veel te flets (en ook minder comfortabel), die van Tropic zelf kan ik (nog) niet beoordelen. Ik zou er nog eentje van ze krijgen maar het blijft een beetje een vreemde hut als het op beloften en afspraken aankomt… anyway…
Mooi hoor. Ik moet bij deze altijd toch denken hoeveel deze lijkt op de Aquastar Deepstar, qua kastvorm, indices etc.
Vraag me af of er ergens een historisch verband ligt, net zoals bijv. met de Blancpain FF.
Ja hoor ![]()
De indices zie je trouwens op meerdere oude modellen terug, bv de Medium:
Of de Tina (mini dames ding)
Ik denk ook origineel, maar durf hem zelf helaas niet open te maken om het type uurwerk te bekijken.
Daaraan moet te zien zijn uit welk jaar het horloge dateert.
Ja, als je er een beetje induikt kom je dat meer tegen, het is i.i.g. geen recente ‘hommage poging’.
Het blijft bijzonder, want ik vind ook de Aquastar 63 als ‘het origineel’ van de skindiver case en die specifieke indices → #TBT The Aquastar 63 Diver - The Originator of an Iconic Case
Maar nergens een duidelijke aanwijzing dat Squale bijv. betrokken zou zijn geweest als OEM fabrikant van case of dial voor JeanRichard / Aquastar.
Het is een beetje een vergelijkbare vraag als wie er als eerste met de beroemde ‘driehoekjes’ dial kwam, Eterna (Kontiki) of Zodiac (Seawolf)… → https://perezcope.com/2024/03/09/debunking-the-fictitious-history-of-the-zodiac-sea-wolf/
Goede morgen
Ben wat aan het spelen geweest
N duur Ali bandje op de Bronze
Dit oranje komt het beste bij de minuten wijzer
Was al lang aan het kijken voor wat anders op de Bronze
Vind het wel geslaagd
Staat ‘m goed hoor! (Volgens mij heb ik dit bandje ook…. )
Ik ging er eigenlijk gewoon vanuit dat Squale met Aquastar had samengewerkt vanwege de overeenkomsten, maar het is dus niet makkelijk terug te vinden….
Mijn zaterdag wissel, ‘s ochtends nog wat gewerkt:
en nu…
Ik blijf het leukste van horloges vinden dat ze zo verschillend kunnen zijn.
Tsja het is altijd lastig om in die tijd erachter te komen wie eerst was… ik weet ook vrij weinig van Aquastar, wel dat ik van al die aquastars alleen de 60 mooi vind, die binnenbezel icm de kast van die andere vind ik echt helemaal niks.
Eigenlijk alleen bij de “Super Compressor” modellen vind ik het geslaagd…
Na 40min zijn de eieren wel klaar hoor ![]()
Heel toffe aanwinst Patrick ![]()