Hij lijkt een stuk kleiner op de foto. ![]()
Wat mij betreft., kom maar door met de vintage Squale,s
Hebben we het hier nog over horloges?
Niet over die laptop van 12 kg. ![]()
Niks aan gelogen echt een bakbeest van een laptop hahaha.
Hij is toch echt 38mm heb gewoon grote polsen ![]()
Zeg, nog wat anders… asking for a friend, zullen we maar zeggen…
… zijn die gekleurde ‘bezel covers’ die je bij de verschillende Drass modellen (SAVER, Periscope) eigenlijk ergens los te krijgen? Ja ja, je reinste kitsch, ik weet het.
The Drass company also asked Squale to make an additional device to accompany the watch. It is in fact a rubber cap, to be specially applied to the bezel of the watch. An apparently innocuous device, but one that conceals a great purpose.
In submarines, instrumentation is extremely sensitive, and any interference risks ruining the mission. An accidental collision of the watch with another metal part in the narrow spaces of the submarine would risk creating an interference signal for its sonar and radar, or worse still, accidentally revealing its position to the enemy.
(Zag trouwens net dat er nog een Drass Periscope NOS op Catawiki staat. Niet bepaald mijn favoriete platform, maar toch… gelukkig heb ik al een zwart horloge
)
Ja, die kun je gewoon losdraaien. ![]()
Nee, volgens mij zijn ze niet los te koop bij een retailers. Dacht ik…
Da’s al de derde of vierde, of nog meer daar , geloof ik.
Ik ben erin getrapt twee versies geleden, per ongeluk… ![]()
‘t Is dat ik de set niet wil opbreken, maar het is niet echt dat je ze gaat dragen, denk ik. Ik heb ze voor de gein even erop gehad, maar persoonlijk vind ik ‘t geen gezicht.
Haha, nee dat is het ook niet. Het (quoted) verhaal erachter is ook komisch.
Die Periscopes zijn eigenlijk 1521? Ik vind dat maar lastig te zien met al die verschillende LE’s…
Nog wat anders. Wat vinden we hier eigenlijk van de Zodiac Super Sea Wolf, m.n. in deze ‘Gulf’ kleurencombi? Zie je hier niet veel op het forum, ergens vind ik ze toch wel gaaf.
Heel tof model ![]()
Masters.
Heel gaaf! Welke lug to lug?
Das een Matic dus nog een slag groter dan een 1521 ![]()
22mm
Tijdje geleden voor het eerst een irl gezien en gepast en vond het best een gaaf horloge.
Ik heb altijd al een Zodiac willen hebben ![]()
Nee zonder dollen., ik vind m best leuk en er staan er 2 op C24 in Nederland te koop…
Ik vind de kast en bracelet mooi!
Ja hoor, daar heb je het al, ik moet ook gewoon niet op Ebay komen…
Inmiddels onderweg naar mijn stulpje:
… oftewel: een Squale Rambo, verkleed als het luxe outdoors merk “Hunting World”.
Nooit van gehoord, edoch wereldberoemd -zegt men- vooral in Japan. Je verzint het niet.
De oprichter, Robert M. Lee. Stijltje… ![]()
Staat nog steeds op mijn long list.
Ik dacht 50mm
@Hanz Ik vind m leuk! Lekker out of the box ![]()
Congratulations ![]()
Bij gebrek aan een hfle ga ik maar vreemd met deze