Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 3)

Morning Squaleosi! :+1:

Ik heb deze gezien en even om gehad op de laatste meet van Q-Watches in Utrecht en het is dat ik toen een andere heb gekocht… :slightly_smiling_face: Echt een leuk horloge met een mooi verhaal en het draagt heerlijk. :heart_eyes:

5 likes

Ook in deel 3 een beetje tegengewicht geven tegen 1521 :wink:

23 likes

:arrow_down:

Gave Tijger!
Geen mainstream modelletje wat 'm (wat mij betreft) erg leuk maakt. Vertel er eens wat meer over? Ziet er uit als een wat oudere referentie of vergis ik me. Enne de baandaanzet, zit er nou een soort van endlink geïntegreerd in de kast … :thinking:

3 likes

Gaat hard hoor!

Fijne zondag allemaal :grinning:

14 likes

Word ik net wakker. Want ja, feestje, drank… Jullie snappen het wel, denk ik :joy:

Zitten we al in deel 3. Ik “liken” als een malle, likes op! Ik mag elk half uur 1 like geven.

“Wat is mijn geheim?” @TagEd

Gedurende het afgelopen jaar minder snaaiwerk naar binnen douwen :joy:.

4 likes

Mk.2 C3 AWCo

3 likes

18 likes

Het is een model uit de City lijn, met “gevonden” NOS onderdelen (jaren 80) met een nieuw uurwerkje (ETA 2824). Een trucje wat Squale wel vaker uithaalt zoals jullie weten.

Vraag me niet waarom ze de reeks City hebben genoemd zo met Tiger op de wijzerplaat :man_shrugging:t3:

De bezel is van emaille. Het glas is mineraal, helaas, maar dat wil ik ooit eens laten vervangen door saffier. De bandaanzet is gegolfd en gewoon los. Ik kocht hem met een rubberen band maar dat is een stofmagneet. Gelukkig kon ik via dezelfde verkoper nog de stalen band regelen.

Met zijn 38mm en nog geen 11mm dik draagt ie heerlijk.

Jaren terug kon je ze nog wel in de verkoop vinden (ook met blauwe plaat) maar nu kom ik ze niet meer tegen.

17 likes

Vind hem met deze band wel veel mooier dan met die stalen band.

1 like

En hij gaat ook prima op leer! Zo hebben jullie alle varianten onder elkaar :grin:

Helaas mijn enige Squale maar de nieuwe super Squale reeks lonkt…

18 likes

Blijft toch apart zn Deep Black Dail en dan dit!

12 likes

Heb deze ook omgehad in Utrecht tijdje terug, wel echt een heel gaaf apparaat. Lekker toolish en echte wristpresence

1 like

Maar wel een heel bijzondere. Dank je wel voor je uitleg! :smiley:

Leuk om de achtergrond van zo’n verschijning een beetje te leren kennen. Ik zou zelf trouwens het saffier-verhaal vergeten en 'm lekker origineel houden tenzij er erg veel ‘permanente’ krassen op het huidige glaasje hebt … :innocent:

Ik heb het toch goed gezien denk ik?! De kast is gevormd naar de bandaanzet van de bijbehorende stalen band. Dus geen rechte aanzet. Bijzonder! Dan kun je er denk ik ook geen andere stalen band aanhangen, of is er genoeg ruimte?

Eens!
Lijkt op de rubberen band die jij ook hebt, met zo’n fliepeltje … :partying_face:

4 likes

Voorlopig wel echter het horloge is natuurlijk al een soort samenstelling, zij het door Squale zelf gedaan. Dus ik heb er totaal geen moeite mee.

Klopt, kast en band vallen in elkaar. Een rechte band zou kunnen maar dat vind ik weer niet mooi gezien de kastvorm.

3 likes

Friemeltjesgang for the win :sunglasses:

1 like

Zoals je zelf al schreef, dat was voor Squale te doen gebruikelijk. Ouwe zooi bij elkaar rapen en er weer wat moois van maken. Ik zeg: Geslaagd! :sunglasses:

1 like

,:tada::partying_face::tada::partying_face: jheeeh Deel3
Net wakker.

16 likes

#Badjaszondag :joy:

15 likes

Koop ff een Hefner jasje!

2 likes

Die is te dun! Dure tijden om te stoken :joy:.

1 like