Maar ik ben ontevreden/onrustig, wat zouden jullie doen? Misschien niet de meest handige plek om dit te vragen overigens
Alles kan/mag weg of blijven, behalve de G die moet weg dus heb ik vast doorgestreept
Achtergond/situatieschets:
Aan de 1545 was ik redelijk verknocht, maar die ligt voor reparatie bij Squale. In de tussentijd heb ik veel plezier van de Super en 1521. De Matic ligt nog steeds ongedragen met de sticker erop in de doos, de Chronomaster heb ik nog niet eens op maat gemaakt
De Traska heb ik een uurtje om gehad nadat ik hem binnen kreeg maar moest weer wijken voor de 1521. De Smiths kreeg ik niet ingekort, is nu terug van de juwelier maar zit ook nog in de stickers
Ik vind ze wél allemaal stuk voor stuk mooi. (Behalve de G-Shock dan ) maar het leven was zo makkelijk toen ik (even) alleen de 1545 had
Er zijn al allerlei scenario’s door mijn hoofd gegaan, van het verkopen van de Chronomaster en Matic en houden van de rest, tot juist alles verkopen behálve de Chronomaster en Matic of zelfs alles behalve de 1545/Super? Of álles eruit en een Speedmaster/Seamaster/Pelagos o.i.d. erin (gaat de voorkeur denk ik niet naar uit), duidelijk is in ieder geval dat ik weer mínder wil (denk ik).
Of moet ik gewoon een poosje op mijn handen gaan zitten en niets doen?
O.k., ga even rustig zitten. Dit is rigoureus, misschien. Maar ik zou de Matic, de Super Squale en de 1521 houden en dan, uiteraard, gaan voor de Squale HFLE2024 en eens rustig op zoek naar een mooie automatische chrono. Bijvoorbeeld deze.
Maar dan zijn het er nog steeds 5 (i.p.v. 7 nu), dus dat mag wel wat rigoureuzer idealiter zou ik er 2 misschien 3 overhouden (als het even kan uit de huidige 7). Neemt niet weg dat ik opensta voor alternatieven en de Nivada er strak uit vind zien maar ik dénk dat een
Oh ik zou trouwens gewoon alles waar je niet zoveel mee hebt eruit doen en gaan voor iets waarvan je denkt dat het je het langst plezier geeft. Het is immers allemaal maar materiaal je kan prima zonder.
Ik zou of de 1545 (deze vondt je zelf altijd top) of de 1521 houden (blijft een topper en comfortabel) en de rest eruit. Moet zeggen dat ik de chronomaster wel heel tof vind, maar aangezien je die niet eens kleiner gemaakt hebt zal die er ook uit gaan.
Dan heb je weer wat ruimte in je potje om nog een toppertje erbij te kopen en misschien nog een quartz voor de grab en go zoals de Yema Rallygraf.
Zo’n witte tropic (met dank aan @junior) staat 'm toch ook wel heel erg goed, vind ik hoor. Gelukkig heb ik die alvast klaarliggen.
Ja, ik had deze natuurlijk ook in ‘Wat had je vandaag willen dragen?’ kunnen posten. Maar ik had het idee dat hij hier, in de Squale kroeg, nog meer gewaardeerd wordt.
Ik ga zo met m’n vader naar het ziekenhuis. Hij moet daar zijn voor een vrij lastige oogoperatie. Dus wordt nog wel een beetje spannend.
Succes voor wie moet werken, vandaag! En maak er een mooie dag van, iedereen!
Als het voor mijzelf zou zijn zou ik alles behalve de Matic en de Citizen wegdoen. Ja, zelfs ook de 1521.
In jouw geval zou ik de GMT en de Super houden, dat zijn - voor zover ik het hier heb gezien - de horloges die jou het meest plezier geven. Oh enne, vwb. de Matic ben je bij mij inmiddels te laat. Het geld is alweer op. Zit in een nieuwe iPhone.
PS Als die witte G-Shock eruit gaat, zou ik 'm wel vervangen door een GW-M5610-1ER. Zonder Casio is een collectie niet compleet!
Ik ben zelf al heel onrustig! Ik kan je dus geen gepast advies geven of hulp bieden.
Succes en sterkte vandaag met vaders, Ed!
Hmmmm, ik ben nog steeds niet uit de running. Ik was weer aan het twijfelen geslagen tussen de Choco en Blauw/Witte Matic. Maar indien de HFLE de 1545 wordt, dan is Icey/Sky blue gedekt
Ik ben bijna 15 maanden verder en heb een hele rollercoaster meegemaakt tijdens het kiezen van mijn eerste horloge. Het lijkt er alleen op dat ik tijdens die koop in de rollercoaster ben blijven zitten. Want het enige waar ik zeker van ben, is dat de HFLE 1545 er komt, mits gekozen door het volk!
Jij mist gewoon een Yema! En dan specifiek een Superman Worldtime. Past perfect in je collectie en ook leuk dat ie dan hier in de kroeg blijft. Is vast wel te ruil tegen een toffe Squale…
@Archer, @Kleine_gup_in_grote_oceaan en @TagEd; het lijkt mij enorm sterk dat de Squale het niet wordt ik persoonlijk vind de andere optie geen concurrent, dan zou het echt alleen om prijs gaan. Volgens mij is de Squale ook met (veel) meer enthousiasme ontvangen.
Moeten wij ff een kamertje boeken
Iedereen alvast bedankt voor de input!
Die ga ik ff negeren heb ik al ooit gehad ik krijg der gewoon zo’n slappe van